آفتاب

رئیس فدراسیون تنیس روی میز:از پتانسیل بخش خصوصی با جدیت استفاده کنیم

رئیس فدراسیون تنیس روی میز:از پتانسیل بخش خصوصی با جدیت استفاده کنیم

سنندج- ایرنا- رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور گفت: تلاش ما این است که از پتانسیل بخش خصوصی به طور جد بهره بگیریم و فدراسیون این برنامه را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهرداد علی قارداشی روز چهارشنبه در جلسه انتخابات هیات تنیس روی میز کردستان در سنندج افزود: استان هایی که از بخش خصوصی برای توسعه ورزش استفاده کرده اند، موفق تر بوده اند بنابراین توصیه می کنیم تمامی استان ها به این سمت حرکت کنند.
وی با بیان اینکه بودجه فدراسیون تنیس روی میز 12 میلیارد ریال است اظهار کرد: 50 درصد از این بودجه صرف حقوق پرسنل می شود و اگر از بخش خصوصی اعتبار جذب نکنیم، شرایط برای این فدراسیون بد خواهد شد.
وی بودجه هیات های تنیس روی میز استان ها را 40 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این مقدار بسیار ناچیز است و هیات ها خود باید به فکر جذب سرمایه و درآمد باشند.
علی قارداشی به بدهکاری فدراسیون به داوران نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون 850 میلیون ریال به داوران بدهکار هستیم که شامل ایاب و ذهاب آنان می شود و 3 میلیارد ریال هم به یک شرکت هواپیمایی بدهی داریم.
وی ادامه داد: سعی می کنیم هزینه های فدراسیون را کم کنیم کما اینکه تعداد 12 نفر از پرسنل فدراسیون را کاهش دادیم تا بتوانیم مقداری از بدهی ها را پرداخت کنیم.

**بانوان تنیس باز نیز باید تحت حمایت فنی مربیان مَرد باشند
رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: بانوان نیز باید تحت حمایت فنی آقایان مربی باتجربه باشند تا شاهد پیشرفت آنان در این رشته ورزشی باشیم.
علی قارداشی اضافه کرد: با نظارت مسئولان مربوطه و با رعایت شئونات اسلامی می توان از مربیان مَرد در تمرین های بانوان بهره گرفت تا مورد آموزش قرار گیرند.
وی ادامه داد: بانوان هم می توانند برای پیشرفت خود در این حوزه، به جذب سرمایه بخش خصوصی و استفاده از این پتانسیل بپردازند.

**کردستان در ورزش تنیس روی میز همیشه سرآمد بوده است
رئیس فدراسیون روی میز کشور اظهار کرد: استان کردستان در ورزش تنیس روی میز همیشه سرآمد بوده است و مربیان نمونه ای تقدیم کشور کرده که وجود تعدادی از مربیان باسابقه کردستانی در بدنه فدراسیون این مساله را ثابت می کند.
علی قارداشی افزود: در غرب کشور همیشه از پتانسیل کردستان برای مربیگری و دوره های بازآموزی استفاده می شود که نشان از توان بالای این استان در ورزش تنیس دارد.
به گفته وی بر تنیس روی میز کردستان، یک هیات فرهنگی و ورزشی حاکم است و نیاز است برای حمایت از آنان تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه جایگاه کردستان در آخرین رده بندی، یک سقوط داشته است اضافه کرد: این استان هم اکنون جزو سه استان برتر کشور نیست که دلیل آن هم نبود رئیس هیات در ماه های گذشته و مدیریت آن به صورت سرپرستی بوده است که با انتخاب رئیس هیات، امیدواریم پیشرفت قبلی کردستان در تنیس روی میز را شاهد باشیم.

**رقابت بین شهرستان ها به رشد تنیس روی میز کمک می کند
رئیس فدراسیون تنیس روی میز کشور گفت: اگر رقابت بین شهرستان ها بیشتر شود، کمک بیشتری به رشد این ورزش خواهد شد؛ زیرا پیشرفت ورزش شهرستان ها موجب پیشرفت ورزش مراکز استان ها و به دنبال آن کشور می شود.
علی قارداشی با بیان اینکه نقطه قوت کردستان در رشته تنیس، حفظ احترام و سلسله مراتب است افزود: وقتی احترام در میان ورزشکاران وجود داشته باشد، بی شک ورزش نیز بهتر و بیشتر رشد می کند.
وی ادامه داد: نظم و انضباط جدا از مسائل فنی، بسیار بر رشد ورزش و به ویژه تنیس، تاثیر دارد و خوشبختانه این نظم در تنیس روی میز کردستان وجود دارد.
وی بیان کرد: جوانان ابزار پیشرفت ورزش هستند و اگر خوب مدیریت شوند، بدون شک رونق و رشد در ورزش را شاهد خواهیم بود.

** حمایت رسانه ها از ورزش ضروری است
علی قارداشی در ادامه به نقش رسانه ها در ورزش اشاره کرد و افزود: حمایت رسانه ها از ورزش ضروری است همچنانکه رسانه ها و به ویژه تلویزیون همیشه حمایت خود را نشان داده است.
وی بیان کرد: پخش مسابقات ورزشی استان ها می تواند باعث تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی به حوزه ورزش شود و امیدواریم این روند ادامه یابد.
در این نشست تعدادی از اعضای مجمع به مشکلاتی از جمله نبود اعتبارات کافی، کمبود امکانات ورزشی، بالابودن هزینه تمرینات، بی توجهی به بانوان در رسانه ها و تمرینات، نبود کلاس های بازآموزی برای مربیان استانی و برگزار نشدن مسابقات کشوری در شهرستان های محروم اشاره کردند و خواستار توجه بیشتر فدراسیون شدند.
در پایان از اعضای هیات رای گیر به عمل آمد و امیر عمیدی تنها نامزد مجمع، با کسب 16 رای از 16 رای ماخوذه برای مدت چهار سال به ریاست هیات تنیس روی میز کردستان انتخاب شد.
هیات تنیس روی میز استان کردستان پیش از این به صورت سرپرستی اداره می‌شد و جمال مفاخری به عنوان سرپرست مشغول فعالیت بود.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1570849

وبگردی