آفتاب
معاون امور صنعتی وزارت دفاع:

همایش توسعه سواحل مکران بهمن ماه امسال برگزار می شود

همایش توسعه سواحل مکران بهمن ماه امسال برگزار می شود

بندرعباس- ایرنا- معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع اعلام کرد: همایش توسعه سواحل مکران چهارم و پنجم بهمن‌ماه سال جاری در بندر چابهار برگزار می شود که تاکنون حدود 50 سرمایه‌ گذار برای شرکت در این همایش تقاضا کرده‌اند و تمامی وزراتخانه ها در این همایش پنل تخصصی دارند.

به گزارش ایرنا، سردار محمد اسلامی روز چهارشنبه در دهمین نشست شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان هرمزگان که با محوریت طرح توسعه سواحل مکران با حضور استاندار و معاونان سه وزیر برگزار شد، اظهار داشت: در راه توسعه سواحل مکران، نمی‌توان به سرمایه‌ های اجتماعی کنونی بی‌ توجه بود و با توجه به بکر بودن منطقه به عنوان یک ظرفیت و سرمایه ملی باید با حساسیت لازم طرح‌های مدنظر را راهبری کرد.
وی با اشاره به طرح توسعه سواحل مکران، تصریح کرد: در طرح توسعه سواحل مکران قرار بر این است که هر اقدامی بر اساس مطالعه و اسناد جامع توسعه باشد.
سردار اسلامی ادامه داد: دوره واگرایی و نگاه بخشی در کشور خاتمه پیدا کرده و در تدوین برنامه‌ های طرح توسعه مکران از مشاوره و اطلاعات تمامی دستگاه‌ های زیرساختی و اجتماعی استفاده شده است.
معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع با بیان اینکه بر روی نقشه‌ کلی توسعه مکران اختلافی وجود ندارد، یادآور شد:‌ چیزی که الآن مشخص و همه بر روی آن توافق دارند، وجود دو شهر در سواحل مکران به نام های چابهار و جاسک است که برای جاسک کاربری صنعتی انرژی و برای چابهار حمل و نقلی و بندری تعریف شده است.
7198/6048 / 1200 خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: علی شریفی
کد N1570848

وبگردی