آفتاب

برگزاری اولین مناقصه بین‌المللی نفتی، ابتدای سال 2017 / اطلاعات رویال داچ شل به نفع ماست

برگزاری اولین مناقصه بین‌المللی نفتی، ابتدای سال 2017 / اطلاعات رویال داچ شل به نفع ماست

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: اولین مناقصه بین‌المللی در ابتدای سال 2017 میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ علی کاردر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه امضای تفاهم نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت شل گفت: افزایش ضریب بازیافت مهم‌ترین اولویت کنونی صنعت نفت است و طبق برنامه‌های قبلی ضریب بازیافت باید هر ساله یک درصد افزایش می‌یافت که در این زمینه تاکنون موفق نبوده‌ایم لذا در تلاشیم که با مطالعات اولیه به این سقف دست یابیم.

وی هدف از افزایش ضریب بازیافت افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت عنوان کرد و گفت: مطالعه میدان آزادگان مربوط به هر دو بخش شمالی و جنوبی است که بین 3 تا 6 ماه زمان خواهد برد.

کاردر افزود: تا پیش از مناقصه تمامی شرکت‌ها می‌توانند برای مطالعه اولیه در این میدان اقدام کنند.

وی با اشاره به حضور شرکت شل در یکی از میادین مشترک ایران و عراق اظهار داشت: اطلاعات شل به نفع ماست زیرا باید مطالعه دقیقی انجام دهد تا طرح فنی مناسبی ارائه دهد.

مدیر عامل شرکت ملی نفت اظهار داشت: در میدان آزادگان شرکت‌های چینی نیز برای مطالعات اولیه اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های ایرانی می‌توانند با جوینت شدن با شرکای خارجی در مناقصات این میادین حضور داشته باشند تصریح کرد: انتخاب شریک ایرانی در تمام مراحل مطالعات اولیه الزامی است و هر چند که در پایان این مطالعات نیز تمام اطلاعات به دست آمده در اختیار ایران قرار خواهد گرفت.

کاردر گفت: اولین مناقصه در میدان آزادگان خواهد بود و با توجه به شرایط ایجاد شده سایر میادین مشترک در دستور کار خواهند بود.

کد N1570845

وبگردی