آفتاب

مدیرکل آموزش و پرورش: 30 درصد مدارس آذربایجان غربی تخریبی است

مدیرکل آموزش و پرورش: 30 درصد مدارس آذربایجان غربی تخریبی است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس این استان تخریبی است، گفت: این تعداد شامل یک هزار و 800 مرکز آموزشی بوده و نوسازی آنها نیازمند مشارکت خیران است.

به گزارش ایرنا فریدون سیدمصطفوی روز چهارشنبه در جلسه فصلی شورای مشورتی مدیران مدارس آذربایجان غربی افزود: برای تامین فضای مورد نیاز آموزشی در این استان باید حدود پنج هزار کلاس درس جدید احداث شده و با کلاس های تخریبی و کانکسی جایگزین شود.
وی افزود: در این استان پنج هزار و 500 مدرسه وجود دارد که بسیاری از آنها مشکل ساختمان و تجهیزات دارند و باید برای نوسازی ساختمان های فرسوده آموزشی و تجهیز آنها برنامه ریزی شود.
به گفته وی هشت هزار نفر بازمانده از تحصیل و افزون بر 300 مدرسه کانکسی در استان وجود دارد و این در حالی است که 10 درصد دانش آموزان آذربایجان غربی در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند.
وی با اشاره به اینکه تنبیه دانش آموزان از مشکلات موجود در مدارس این استان به شمار می رود، گفت: با تنبیه دانش آموزان در مدارس این استان برخورد می شود زیرا مقررات خوبی در حوزه مقابله با بی انضباطی دانش آموزان وجود دارد و تنبیه راه چاره نیست.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش همواره مورد توجه رسانه ها و مردم است و نباید اجازه دهیم که بروز یک مشکل کوچک موجب خدشه دار شدن خدمات این نهاد شود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بر تمرکززدایی برای ارائه اختیارات بیشتر به مدیران مدارس تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش اختیارات، مدیران باید در انجام اقدام های لازم در مدارس دقت بیشتری داشته باشند.
سید مصطفوی با اشاره به اینکه مدیران مدارس می توانند درآمد زایی کرده و مدارس را اداره کنند، گفت: آذربایجان غربی جزو معدود استانهایی است که طرح درآمدزایی را با نقش آفرینی مدیران مدارس اجرا کرده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 5500 مدرسه، 25 هزار کلاس درس و 570 هزار دانش آموز است.
7125/3072 ** خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1570828

وبگردی