آفتاب
رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران،

آموزش و پژوهش تنها راه دانش بنیان شدن صنعت است

آموزش و پژوهش تنها راه دانش بنیان شدن صنعت است

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، بهترین و تنها راه دانش بنیان صنایع را آموزش و پژوهش خواند و تاکید کرد که این دانش را باید از طریق پژوهش ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علم و صنعت، 'محمدعلی برخورداری' روز چهارشنبه در افتتاحیه سومین همایش ملی اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب گفت: محققان کشور باید با تمام توان کار کنند ولی کار به تنهایی کافی نیست بلکه باید ارتباط و تعامل بین افراد ایجاد شود و پژوهش گروهی رونق یابد.
وی با تاکید بر لزوم شکل گیری تعاملات جدی بین دانشگاه، صنعت، محققان و بخش خصوصی گفت: علاوه بر این ها باید با کشورهایی که تجربه های موفقی در کارهای مشابه دارند، تعامل بین المللی برقرار کرده و برگزاری این گونه همایش ها، راهبردی به این سمت است.
دبیر سومین همایش ملی اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی و آب نیز در این مراسم گفت: در کشور ما به عنوان دارنده منابع عظیم نفت و گاز و از طرفی کشوری بحران زده از جهت منابع آب، کار در زمینه میترینگ (اندازه گیری هیدرکربن ها) بسیار جدی و ضروری است، از همین رو به دنبال برگزاری موفق دو همایش قبل، همایش سوم را با تغییر عنوان، تعریف و به اجرا درآورده ایم.
دکتر 'سیدحسن هاشم آبادی' در خصوص برخی دستاوردهای دو همایش قبل، به ایجاد شبکه متخصصان حوزه میترینگ، انجام کارهای آموزشی تخصصی، راه اندازی و عضوگیری دو کمیته فنی در خصوص اندازه گیری جریان سیالات اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: در آموزش های مقطع دار نیز حرکتی در دانشگاه شروع شده که مراحل اداری را می گذراند و آن راه اندازی دوره کارشناسی ارشد «مهندسی اندازه گیری جریان سیالات» از طریق آموزش مجازی در دانشگاه علم و صنعت ایران برای شاغلان در صنعت با اعطای مدرک تخصصی است.
همزمان با این همایش، سومین نمایشگاه صنعت میترینگ با حضور 'ستار محمودی' قائم مقام وزیر نیرو گشایش یافت. در این نمایشگاه، 44 شرکت صاحب تجربه و توانمند در بحث اندازه گیری به معرفی و عرضه دستاوردهای خود پرداخته اند.
ارائه 25 مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله به صورت پوستر، برگزاری 30 کارگاه آموزشی تخصصی و سه پنل تخصصی با مشارکت دانشگاه علم و صنعت ایران، وزارت نفت و شرکت آبفا در این همایش دو روزه پیش بینی شده است.
علمی**1055**
دریافت کننده : زینب کارگر **انتشار:زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1570803

وبگردی