آفتاب

رییس سازمان بهزیستی: سیاست های دولت، استعدادهای معلولان را شکوفا می کند

رییس سازمان بهزیستی: سیاست های دولت، استعدادهای معلولان را شکوفا می کند

اصفهان - ایرنا - رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سیاستگذاری های دولت تدبیر و امید، زمینه شکوفایی و بروز استعدادهای نهفته معلولان را در جامعه فراهم می کند.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر معلولان در اصفهان افزود: امید است در روند بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و حمایت‌های بیمه‌ای،درمانی، اشتغال، معیشت و تشکیل شورای عالی معلولان، شرایطی فراهم شود تا توانجویان کشور بتوانند توانمندی و ظرفیت خود را با رشد علمی و فکری بروز دهند.
وی اظهار کرد: این سازمان به عنوان نهاد اجرایی و متولی امور توانجویان، سه رویکرد را برای ارتقای توانمندی‌های آنان در دستور کار خود قرار داده است.
رییس سازمان بهزیستی، پیشگیری از بروز و شیوع معلولیت در کشور، توانمندسازی و استانداردسازی خدمات برای توانجویان، جلب حمایت و همراهی سایر دستگاه‌ها در راستای بهبود وضعیت معلولان کشور را از جمله رویکردهای سازمان بهزیستی در این پیوند برشمرد.
وی یادآور شد: اولویت نخست سازمان بهزیستی، مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان است که همراهی دستگاه های مختلف را می طلبد.
محسنی بندپی همچنین گفت: با موافقت استاندار اصفهان، نخستین سالن از 10 سالنی که قرار است برای معلولان در کشور ساخته شود، در اصفهان احداث می شود.
وی تصریح کرد: 50 درصد از هزینه احداث این سالن از اعتبارات بهزیستی استان اصفهان و 50 درصد دیگر از اعتبارات سازمان بهزیستی کشور تأمین خواهد شد.
وی احداث این سالن را فرصتی برای عرضه شایستگی‌های معلولان در عرصه های مختلف از جمله تئاتر بعنوان عنوان کرد.
رییس سازمان بهزیستی همچنین چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولین را دارای ویژگی‌هایی خاصی دانست و یکی از این ویژگی‌ها را هماهنگی، همکاری و حضور عالمانه و عاشقانه مسؤولان استان اصفهان در ایجاد این رویداد برشمرد.
چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر معلولان با تجلیل از برگزیدگان 41 گروه نمایشی داخلی و خارجی و اهدای جوایز به گروه‌های نمایشی برتر روز پنجشنبه در سالن کوثر اصفهان پایان یافت.
در این مراسم همچنین از تمبر یادبود این جشنواره رونمایی شد.
چهارمین جشنواره تئاتر معلولان با حضور 35 گروه نمایشی از ایران و شش گروه از کشورهای هلند، ایتالیا، اوگاندا، بلژیک و ارمنستان از 12 تا 17 آذر در استان اصفهان برگزار شد.
طبق آمار اعلام شده، حدود 240 هزار معلول در استان اصفهان شناسایی شده اند و بیش از 120 هزار نفر از آنان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.
ت/ 6027/ 6994
خبرنگار: آرزو فلاح * انتشار: شکراللهی
کد N1570728

وبگردی