آفتاب

مدیر بهره برداری سد کارون 4: دریاچه به نفت خام آلوده نشده است

مدیر بهره برداری سد کارون 4: دریاچه به نفت خام آلوده نشده است

شهرکرد- ایرنا - مدیر بهره برداری سد کارون 4 گفت: آب دریاچه سد کارون 4 درپی بارندگی های اخیر و شکستگی و نشت خط انتقال نفت خام خوزستان به اصفهان در رودخانه سرخون شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری به نفت خام آلوده نشده است.

به گزارش ایرنا، هفته گذشته، بارندگی و رانش زمین موجب شکسته شدن خط انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان، در منطقه 'گندمکار' بخش میانکوه شهرستان اردل شد و نشت نفت خام آب رودخانه سرخون را آلوده کرد.
فریبرز کاویانی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نشت نفت خام به رودخانه سرخون در کیفیت حجم آب دریاچه سد 2 میلیارد مترمکعبی کارون 4 تاثیری نداشته است.
فاصله منطقه گندمکار محل شکستگی لوله نفت تا دریاچه سد کارون 4 حدود 30 کیلومتر است که با اقدام بموقع مسئولان نفت در تعمیر لوله آسیب دیده به نظر می رسد آب ذخیره شده در پشت سد کارون 4 آلوده نشده باشد.
وی از اعزام تعدادی از مسئولان کنترل کیفیت اداره آب و برق استان خوزستان و ماموران اداره محیط زیست منطقه با قایق به نقاط مختلف دریاچه از لحظه بروز حادثه خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر آلودگی نفتی گزارش نشده است.
مدیر بهره برداری سد کارون 4 تصریح کرد: با توجه به فصلی بودن رودخانه و کندی جریان آب، لکه های نفتی به دریاچه وارد نشده است.
مدیر اداره محیط زیست شهرستان اردل نیز از نمونه برداری از آب مسیر حوضه آبریز رودخانه سرخون و دریاچه سد کارون 4 برای انجام آزمایش آلایندگی خبر داد.
افشین اسدی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه آلودگی در آب سد کارون مراتب برای پاکسازی در دستور کار ماموران زیست محیطی قرار خواهد گرفت.
در همین حال برخی از منابع آگاه از لکه های آلوده به مواد خام نفتی در مسیر انتقال آب به دریاچه سد کارون 4 خبر داده اند، اما منابع رسمی این خبر را تایید نکرده اند.
به گزارش ایرنا، 12 آذرماه سال جاری بر اثر بارش باران و رانش زمین خط انتقال نفت خام از استان خوزستان به اصفهان در منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل شکست و آب رودخانه سرخون به نفت خام آلوده شد و خسارت هایی به واحدهای پرورش ماهی این منطقه وارد کرد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021
کد N1570696

وبگردی