آفتاب

یلدریم: ترکیه، واسطه بین نمایندگان مخالفین سوریه و روسیه است

یلدریم: ترکیه، واسطه بین نمایندگان مخالفین سوریه و روسیه است

نخست وزیر ترکیه گفت: آنکارا به عنوان واسطه بین نمایندگان مخالفین سوریه و روسیه عمل خواهد کرد.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از اسپوتنیک، بینالی یلدیریم، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه اش با ریا نوواستی بیان داشت: « کار در این جهت طبیعتا انجام می شود. در اینجا باید بر روی طراحی راه حل ها و خروج از بحران تمرکز کرد. ترکیه سهم جدی و مهمی انجام داده است و قصد دارد آنرا در آینده برای خاتمه ی خونریزی در محدوده ی سوریه اجرا کند.»

وی خاطر نشان کرد که مواضع رهبر سوریه برای خاتمه ی جنگ و خونریزی در کشور خیلی صادق نیست. ایلدیریم افزود: « در عین حال در این مسئله نمایندگان رژیم خیلی صادق نیستند. در اینجا بسیار سودمند بود اگر موضع روسیه در ارتباط با رژیم نفوذ و تاثیر بیشتری داشت. تلاش های ما در هر صورت ادامه خواهد داشت. باید آتش بس تضمین شده و دست کمک به سوی مردم گرفتار در آنجا دراز کرد. »

بینالی یلدیریم ، نخست وزیر ترکیه در این مصاحبه در خصوص عضویت در اتحادیه اروپا گفت : ترکیه قصد ندارد ، درخواست خود برای عضویت در اتحادیه اروپا را پس بگیرد اما بروکسل باید بفهمد که امنیت خود را بدون آنکارا نمی تواند تضمین کند. به گزارش اسپوتنیک وی گفت: « تصمیم برای پس گرفتن درخواست عضویت در اتحادیه اروپا را نداشته و نخواهیم داشت. اتحادیه اروپا باید در خصوص گام هایی فکر کند که آنها نه به خاطر ما بلکه به خاطر آینده خودشان برمی دارند. و آینده و امنیت اتحادیه اروپا بدون ترکیه ممکن نیست.» ایلدیریم تاکید کرد که روسیه و ترکیه نقاط اتصالی زیادی با مناطق مختلف اتحادیه اروپا دارند. وی خاطر نشان کرد: « بنابراین، وقتی آنها تصمیم می گیرند باید به خوبی فکر کنند که این تصمیم چه نتایجی برای آنها به همراه خواهد داشت.

49310

کد N1570682

وبگردی