آفتاب

پیشنهاد مخالفان مسلح در حلب به ارتش سوریه/80 هزار نفر از شرق حلب گریختند

پیشنهاد مخالفان مسلح در حلب به ارتش سوریه/80 هزار نفر از شرق حلب گریختند

گروه های مسلح در شهر حلب که حلقه محاصره ارتش دولتی سوریه در اطراف آنها هرچه تنگ تر می شود، پیشنهاد کردند آتش بس "انسانی" جدید پنج روزه ای در آنجا برقرار شود.

به گزارش خبرآنلاین، اسپوتنیک به نقل از سایت خبری ARA News گزارش داد:  علی جعفر، یکی از فعالان محلی ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد:" منظور از این آتش بس آن است که بیماران نیازمند به کمک فوری که تعدادشان تقریبا 500 نفر است، از شهر تخلیه شوند".

این فعال سوری افزود شبه نظامیان همچنین قصد دارند پس از برقراری آتش بس در جریان مذاکرات به بحث تمام وکمال درباره آینده حلب بیردازند. به گفته وی موفقیت های ارتش سوریه در عملیات آزاد سازی حلب گروه های مخالف را وادار کرده چنین پیشنهادی را مطرح کنند. سایت خبری El-Wehda با استناد به یک منبع در شورای عالی مذاکرات اپوزیسیون سوریه در آنکارا گزارش داد سند حاوی پیشنهاد گروه های اپوزیسیون درباره برقراری آتش بس انسانی به طرف روسی تقدیم شده است.

 ارتش سوریه یک انبار مواد شیمیایی تروریست ها در حلب را کشف کرد

خبرگزاری رسمی سوریه سانا، ارتش سوریه امروز (چهارشنبه) در هنگام جستجو و خنثی سازی مین ها و بمب های کارگذاشته شده توسط تروریست ها در مناطق آزاد شده شرق حلب، یک انبار مواد شیمیایی سمی و ابزارهای ساخت خمپاره را در منطقه مساکن هنانو کشف کرد.
خبرگزاری سانا اعلام کرد که ارتش سوریه در هنگام جستجو برای مین ها و بمب های کارگذاشته شده و خنثی کردن آنها و بازگرداندن امنیت و ثبات به این منطقه این انبار را کشف کرده است.


سانا اعلام کرد که ارتش سوریه ضمن جستجو در مناطق آزاد شده شرق حلب، مقادیری مواد انفجاری و وسایل ساخت خمپاره، موشک و استوانه هایی گازی که در هدف قرار دادن شهروندان سوری و ارتش این کشور استفاده می شد، کشف کرده است.
تروریست های در ماه نوامبر گذشته منطقه النیرب و اطراف آن و همچنین روستای منیان را با خمپاره هایی حاوی ماده سمی گاز کلر هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان سوری و نظامیان شد.

تروریست های موجود در سوریه در اکتبر گذشته نیز با بمب های حاوی گازهای سمی مناطق مسکونی حلب را هدف قرار دادند به طوری که در حمله به مناطق الحمدانیه و ضاحیه الاسد 48 نفر در جریان این حملات شیمیایی دچار خفگی شدند.


 ناظر حقوق بشر سوریه: 80 هزار نفر از شرق حلب گریختند

خبرگزاری فرانسه به نقل از این گروه مستقر در انگلیس افزود: این رقم شامل آنهایی می شود که درصدد پناهنده شدن به بخش غربی تحت کنترل دولت در حلب و مناطق تحت کنترل کردها برآمدند و شامل آنهایی نیست که برای ماندن در اراضی تحت کنترل مخالفان به جنوب حلب گریختند.
گروه یاد شده ساعاتی پیش اعلام کرد که ارتش سوریه همه مناطق بخش قدیمی شهر حلب را که در اشغال گروه های تروریستی بود، در کنترل خود گرفته است.
همین گروه همچنین از پیشروی چشمگیر ارتش سوریه در شرق حلب و محدود شدن قلمرو گروه های مخالف و تروریستی به کمتر از یک چهارم منطقه مذکور خبر داد.
گروه های تروریستی از چهار سال قبل شرق حلب را اشغال کردند و ضمن به اسارت گرفتن ساکنان آن، از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

49310

کد N1570681

وبگردی