آفتاب

تلاش دولت برای تصویب دائمی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

تلاش دولت برای تصویب دائمی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران

یاسوج-ایرنا- قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران کشور گفت: دولت تلاش می‌کند تا با ارائه لایحه جدید به مجلس شورای اسلامی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به‌ طور دائمی به تصویب برسد.

قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دوم دی ماه آینده پس از چهار سال اجرای آزمایشی به پایان می‌رسد.
سردار محسن انصاری روز چهارشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یاسوج افزود: دولت و مجلس شورای اسلامی از 2 مسیر تلاش می‌کنند این قانون به‌ صورت دائمی مصوب شود تا خدمات رسانی به ایثارگران افزایش یابد.
وی اظهار کرد: لایحه اصلاحات قانونی کنونی خدمات رسانی به ایثارگران در کمیسیون‌های مربوطه در دولت در حال بررسی است که به ‌زودی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.
انصاری ادامه داد: البته دائمی کردن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده است.
وی تأکید کرد که در صورت تأیید نشدن این مصوبه در شورای نگهبان در اولین فرصت ماده واحده‌ای به قانون فعلی اضافه می‌شود که بر اساس آن این قانون یک سال تمدید شده و به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.
سردار محسن انصاری در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه اصلی شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را بررسی نیازهای فرهنگی در این حوزه ذکر کرد.
وی گفت: دشمن در شرایط کنونی با جنگ نرم به مقابله با نظامی اسلامی برخاسته که می‌طلبد با دوری از کارهای سخت افزاری با شیوه‌های نرم به جنگ دشمن رفت.
انصاری یکی از شیوه‌های مهم مقابله با دشمن و ترویج فرهنگ شهادت را استفاده درست از فضای مجازی دانست و افزود: با خنثی کردن تهدیدهای فضای مجازی از فرصت‌های آن استفاده مطلوب شود.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، ایثار، شهادت، صبر و مقاومت را از ویژگی‌های فرهنگ ایثار برشمرد و تاکید کرد که نباید بگذاریم این فرهنگ تخریب، تحریف و فراموش شود.
وی تصریح کرد: عده‌ای می‌خواهند که حماسه دفاع مقدس در کشور به افسانه تبدیل شود در صورتی که به گفته رهبر معظم انقلاب این فرهنگ تا 50 سال حرف برای گفتن دارد.
سردار انصاری از ایثارگری مردم کهگیلویه وبویراحمد درهشت سال دفاع مقدس تجلیل کرد و گفت: سلحشوری و دلاوری رزمندگان این استان زبانزد همگان است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست تأکید کرد که دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف هم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته است و هم تلاش کرده خدمات رسانی به جامعه ایثارگران را افزایش دهد.
سید موسی خادمی گفت: دولت دنبال استفاده ابزاری از ایثارگران نیست.
به گفته وی افزون بر 60 درصد از مدیران کهگیلویه و بویراحمد از جامعه ایثارگران هستند.
خادمی اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران را در این استان یک مشکل مهم دانست و از بنیاد شهید خواست در این زمینه استان را یاری دهد.
کهگیلویه و بویراحمد در هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 880 شهید و بیش از 12 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
در پایان این نشست سید منصور موسوی به سمت ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات مصطفی مهدی مدیرکل سابق تجلیل شد.
خبرنگار: مسعود علیزاده** انتشار دهنده: نوشین مطلبی خواه
1662/1352
کد N1570612

وبگردی