آفتاب
در جریان بازدید از نمایشگاه پژوهش البرز؛

وزیر ارتباطات از غرفه بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد

وزیر ارتباطات از غرفه بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات از غرفه پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در نمایشگاه استانی هفته پژوهش در استان البرز بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، محمود واعظی همزمان با افتتاح سومین نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز، از غرفه پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی بازدید کرد.

نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز از ۱۶ تا ۲۰ آذرماه در محل سالن نمایشگاهی باغ گلهای پارک شهید چمران کرج برپا است. در این نمایشگاه ۲۶ درصد از فضا به مراکز آموزشی، ۷۲ درصد به بخش فنی و مهندسی، ۴۰ درصد به بخش کشاورزی و مابقی به سایر بخش ها اختصاص دارد.

حضور ۱۷۰ غرفه و ارائه ۳۵۰ طرح رسیده از سرمایه گذاران و بخش های خصوصی و دولتی از نکات قابل توجه در سومین دوره برگزاری این نمایشگاه است. در نمایشگاه امسال موسسات تحقیقاتی کشاورزی از جمله موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، موسسه تحقیقات علوم باغبانی، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی شرکت دارند.

پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی نیز  به عنوان یکی از مراکز علمی پیشتاز استان البرز با ارائه برخی از دستاوردهای جدید خود در نمایشگاه مذکور حضور یافته است.

در جریان این بازدید، حمید طهایی استاندار البرز و مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز و تعدادی از مسئولان استانی، محمود واعظی را همراهی کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با پروژه های تولید محصولات تراریخته مقاوم به آفات نباتی و کشت بافت ارقام باغی آشنا شد.

استاندار البرز نیز در این مراسم گفت: نمایشگاهها مسیری برای به نمایش گذاشتن توانمندی های علمی و پژوهشی و فن بازاری برای تجاری سازی محصولات فناور است که در این راستا نیز تفاهمنامه هایی منعقد شده است. بطوری که سال گذشته ۱۰۸ میلیارد ریال تفاهمنامه بین فن بازارها و سرمایه گذاران به امضا رسید.

کد N1570603

وبگردی