آفتاب

کل انجمن کلانشهرها: نرخ تضمینی مشارکت در مدیریت پسماند کشور 10 برابر شد

کل انجمن کلانشهرها: نرخ تضمینی مشارکت در مدیریت پسماند کشور 10 برابر شد

کرج-ایرنا- دبیرکل انجمن کلانشهرهای کشور با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت های عمومی برای مشارکت در مدیریت پسماند، گفت: براساس مصوبه جدید هیات دولت ، نرخ تضمینی مشارکت دراین بخش 10 برابر شده است.

به گزارش ایرنا، محسن مرادی روز چهارشنبه در نشست مدیران عامل سازمان های پسماند کلانشهرهای کشور درمجموعه فرهنگی ورزشی میلاد کرج،افزود: براین اساس، وزارت نیرو موظف شد نرخ تضمینی مشارکت را دراین بخش 10 برابر کند.
این مسئول گفت: این مصوبه هیات وزیران یکی از اقدامات بزرگ دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت پسماند به شمار می رودچراکه باید برای سرمایه گذاران فضای امن و توجیه اقتصادی وجود داشته باشد.
مرادی افزود: اراده استانی برای جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به برخی کاستی در زمینه مدیریت پسماند گفت: قوانین مربوط به این بخش قدیمی و یکصد سال از اجرای آنها می گذرد و نیاز به بازنگری دارند.
مرادی بیان داشت:یکی از مسئولیت های اصلی سازمان حفاظت از محیط زیست تدوین قانون جدید مدیریت پسماند است که تاکنون اقدام موثری در این زمینه اقدام موثری صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: ضرورت دارد تا در اسرع وقت قوانین جدید به مجلس ارائه شود.
مرادی گفت: البته اگر قوانین کنونی نیز به درستی اجرایی شود بخش بزرگی از مشکلات پسماند قابل حل است که استانداری ها باید در این زمینه اهتمام و مساعدت ویژه ای داشته باشند.
دبیرکل انجمن کلانشهرهای کشور با اشاره به اینکه سازمان های پسماند در سراسر کشور تولیدکننده هستند و باید حمایت شوند گفت:درمصوبه هیات وزیران در مورد نرخ بهای خدمات پسماند اقدامات خوبی صورت گرفته که برای تحقق آن نیاز به همکاری ویژه استان ها است.
در نشست یک روزه مدیران عامل سازمان های پسماند کلانشهرهای کشور راه های جدید برای استفاده بهینه از پسماند و کاهش آلایندگی زیست محیطی بررسی شد.
6155/1535خبرنگار:مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
کد N1570588

وبگردی