آفتاب

استاندار چهارمحال وبختیاری: مدیران ملزم به پیگیری آلودگی نفتی آب سرخون هستند

استاندار چهارمحال وبختیاری: مدیران ملزم به پیگیری آلودگی نفتی آب سرخون هستند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال وبختیاری مدیران دستگاه های اجرایی را ملزم به پیگیری آلودگی آب منطقه سرخون شهرستان اردل در این استان کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان افزود: آب این منطقه علاوه بر شکستگی خط انتقال نفت خام خوزستان به اصفهان در هفته گذشته در پی بارش باران و نشت نفت به رودخانه، از هفت سال گذشته نیز با نشتی نفت به رودخانه مواجه بوده که برای رفع این مشکل نیازمند تلاش مسئولان استان و پیگیری از سوی وزارتخانه هاست.
وی با بیان اینکه تاکنون پیگیری لازم برای رفع این مشکل از سوی دستگاه های متولی استان از جمله جهاد کشاورزی و مدیران آب و فاضلاب شهری و روستایی به خوبی انجام نشده است، گفت: متولیان باید هرچه سریعتر برای رفع این مشکل برنامه ریزی کنند.
سلیمانی دشتکی با انتقاد از عملکرد مدیران در زمینه بهبود آب شرب در مناطق مختلف استان از جمله شهرکرد، بروجن و نقنه گفت: باید تلاش ها در زمینه رفع مشکلات آب از جمله آلودگی، کدر بودن آب و همچنین بهبود کیفیت آب تا یک ماه آینده از سوی مسئولان پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، 12 آذرماه سال جاری بر اثر بارش باران و رانش زمین خط انتقال نفت خام از استان خوزستان به اصفهان در منطقه سرخون از توابع شهرستان اردل شکست و آب رودخانه سرخون آلوده به نفت خام شد و خسارت هایی به واحدهای پرورش ماهی این منطقه وارد کرد.
براساس اعلام مسئولان آب در پی نشت نفت تنها یک چشمه آب آلوده به نفت شده و 2 چشمه دیگر هیچ گونه آلودگی مشاهده نشده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت آلوده شدن آب آشامیدنی منطقه سرخون گفت: ترکیدن لوله انتقال نفت در سرخون یک فاجعه زیست‌ محیطی است.
مرتضی هاشم زاده افزود: به دلیل آلودگی نفتی چشمه سرخون یکهزار لیتر در ثانیه آبی که در منطقه وجود دارد، قابل استفاده نیست و رفع این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد که بتوان خط انتقال نفت را از این منطقه که در مجاورت سرچشمه های آبی است تغییر داد.
خبرنگار:سمیه پناهنده** انتشاردهنده:جهانبخش صفری دهکردی
7360/6021
کد N1570583

وبگردی