آفتاب

نمایشی از استفاده درست یا نادرست از مردم با موسیقی

نمایشی از استفاده درست یا نادرست از مردم با موسیقی

امین طباطبایی پرفورمنس «عبور» را در گالری دنا اجرا می‌کند.

به گزارش ایلنا، امین طباطبایی پنجشنبه ۱۸ آذرماه پرفورمنسی را با عنوان «عبور» با اجرای موسیقی میثم امینی و ژوبین عسگریه در گالری دنا اجرا می‌کند.

این پرفورمنس رویکردی اجتماعی داشته مربوط به موضوعات روزمره مردم است. همه انسانهای دنیا برای رسیدن به هر هدفی روزانه و بطور ناخوداگاه شروع به استفاده یا سوءاستفاده از انسانهای دیگر می‌کنند و این عمل به قدری روزمره و عادی شده که شاید حتی دیگر متوجه آن هم نمی‌شویم.

پرفورمنس «عبور» نگاهی جامع بر جوامع بشری دارد که با بزرگتر و بزرگتر شدن هر روزه آن منجر به تنگ شدن مسیرهای رسیدن به اهداف می شود و طی این امر همه ما خواسته یا ناخواسته مجبور می‌شویم بارها و بارها چشمان‌مان را بر روی آرمان‌های گذشته‌مان بسته و فقط تمرکزمان را معطوف به هدف‌مان کنیم. در حالی که هرگز فرصتی نداشتیم تا برگردیم و مسیر حرکتمان را ببینیم.

این پروژه با بهرگیری از مدیای آب و گچ و مجسمه‌های گچی که بر اثر برخورد شکسته می‌شوند این فرصت را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد که با نگاهی عمیق‌تر مسیر خود را انتخاب کند.

شاید تصمیم مخاطب خیس شدن کفشهایش باشد یا بهرگیری از پله‌ای انسانی. انتخاب او هر چه که باشد فرصت این را دارد که برگردد یا به مسیر ادامه دهد.

مسیرهای حوضچه‌ها با عمق ٤ سانتی‌متر با آب پوشیده می‌شوند و درون آن صورت‌ها و دست‌های آدمی از جنس گچ چیده می‌شود و در آخر راهرو اثر ردپای تک تک ما را نمایان می‌کند.

این پرفورمنس روز پنجشنبه ۱۸ آذرماه، ساعت ۱۷ در گالری دنا خ طالقانی. خ سپهبد قرنی. کوچه سوسن. پلاک  ۴ برگزار می‌شود.

ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

کد N1570555

وبگردی