آفتاب

دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم آغاز به کار کرد

دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم آغاز به کار کرد

قم - ایرنا - دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد با توجه به فرمایش های رهبر معظم انقلاب و دغدغه‌های ایشان پیرامون حوزه انقلابی با عنوان «حوزه انقلابی، بایسته‌ها و راهکارها»، روز چهارشنبه با تشکیل کمیسیون های تخصصی در سالن همایش‌های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آیین افتتاحیه کمیسیون های تخصصی دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور اعضای جامعه مدرسین در استان های مختلف و علمای برجسته کشور ترتیب یافت.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این آیین بررسی دغدغه های رهبری را محور برگزاری این اجلاسیه دانست و افزود: در تمام اجلاسیه های جامعه مدرسین و علمای بلاد توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب رکن اصلی بوده است.
آیت الله مرتضی مقتدایی بیان کرد: در سال های اخیر موضوع حوزه انقلاب حوزه انقلابی بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و به همین دلیل محور اجلاس کنونی و به ویژه کمیسیون های چهارگانه آن مساله انقلابی ماندن حوزه ها و ارائه راهکارهای آن است.
دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: اجلاسیه های جامعه مدرسین و علمای بلاد از ابتکار بزرگان حوزه است و هم اکنون این اجلاسیه به صورت سالانه برگزار می شود و علمای جامعه مدرسین در طول سال به مراکز استان ها و شهرستان ها نیز سفر می کنند و در جریان روند فعالیت ها قرار می گیرند.
مقتدایی گفت: در شرایط کنونی شاهد برپایی مرتب اجلاسیه های جامعه مدرسین و علمای بلاد در طول سال به صورت عمومی، استانی و منطقه ای هستیم تا تعامل و همفکری میان اعضای جامعه مدرسین و علمای بلاد تقویت شود.
وی افزود: نخستین این اجلاسیه های استانی و منطقه ای در مشهد مقدس، کردستان، کرمانشاه، یزد، کرمان، آذربایجان شرقی، ارومیه و زاهدان برگزار شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: بسیاری از اجلاسیه های استانی و منطقه ای بسیار باشکوه و در شان علمای بلاد برگزار می شود، به طوری که در یکی از این اجلاسیه ها، حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب از حضور گسترده شرکت کنندگان بسیار شگفت زده شد و فیلم اجلاسیه را در اختیار رهبر معظم انقلاب قرار داد.
همچنین دبیر دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: در بیانیه این اجلاسیه به موضوع برجام و مساله استکبار ستیزی توجه خواهد شد چرا که خط مشی و دیدگاه اعضای شرکت کننده در این اجلاسیه همگام با موازین نظام و رهبرمعظم انقلاب است.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، افزود: رهبرمعظم انقلاب امروز نسبت به مساله حوزه و روحانیت دغدغه دارند و جامعه مدرسین به عنوان یک نهاد حوزوی که از ابتدای انقلاب دغدغه دین مداری را داشته است، برای کسب رضایت رهبری تمام توان خود را به کار خواهد بست.
وی ادامه داد: به منظور تقویت ارتباط اعضای جامعه مدرسین در استان های مختلف و علمای برجسته کشور با یکدیگر، از سال 1387 تا کنون 9 اجلاس سراسری و هفت اجلاس منطقه ای توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شده است.
این اجلاسیه، فردا(پنجشنبه) با سخنرانی آیات جعفر سبحانی از مراجع تقلید و محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مدرسه امام موسی کاظم(ع) قم به کار خود پایان می دهد.
چهار کمیسیون حوزه و روحانیت، نقش و رسالت حوزه انقلابی در تبیین و تحقق اهداف انقلاب، کمیسیون سیاسی و اجتماعی، نقش و رسالت حوزه انقلابی در مواجهه با تحولات و آسیب‌های اجتماعی، کمیسیون فرهنگی و تبلیغی، نقش و رسالت حوزه انقلابی در ارتقاء فرهنگ دینی جامعه و کمیسیون حوزه و بین‌الملل، نقش و رسالت حوزه انقلابی در عرصه بین‌الملل در این اجلاسیه تشکیل جلسه خواهند داد.
نزدیک به 2 هزار تن از علمای بلاد، ائمه جمعه استان‌ها و شهرستان‌ها و نمایندگان ولی فقیه در استان‌های مختلف برای حضور در این اجلاس دعوت شده‌اند.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
کد N1570521

وبگردی