آفتاب

آغاز اجرای طرح زمستانی پلیس راه مازندران

آغاز اجرای طرح زمستانی پلیس راه مازندران

ساری - ایرنا - اجرای طرح زمستانی پلیس راه مازندران از امروز چهارشنبه با استقرار تیم های امداد و نجات در محورهای اصلی استان آغاز شد و تا پایان سال ادامه دارد.

به گزارش ایرنا ، در این طرح نیروهای پلیس راه به همراه تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر ،دانشگاه علوم پزشکی ، آتش نشانی و راه و شهرسازی در محورهای کندوان (کرج - چالوس )هراز ، فیروزکوه و کیاسر به ساری مستقر می شوند.
فرمانده انتظامی مازندران در مراسم آغاز اجرای طرح زمستانی گفت که 200 دستگاه انواع خودروی سبک و سنگین به همراه 300 نفر نیروی انسانی در قالب تیم های امداد و نجات و کنترلی در محورهای اصلی مازندران مستقر می شوند .
مازندران 10 هزارو 700کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 350کیلومتر آن کوهستانی است.
سردا محمود میر فیضی افزود : با توجه به وجود مواهب الهی گردشگری و حضور مسافران به این استان در تمام ایام سال ،ترافیک در فصل زمستان در چهار محور مواصلاتی استان زیاد می شود.
وی ادامه داد : ایجاد امنیت و آرامش سفر برای مسافران و گردشگران به این استان و این حجم گسترده مسافرت ها نیازمند همدلی و همراهی همه دستگاههای اجرائی ، امدادی و خدماتی است و باید در تمامی زمینه ها آمادگی لازم برای کنترل ترافیک و بحران در این استان وجود داشته باشد.
میر فیضی گفت : 13 منطقه برفگیر و 15 نقطه حادثه خیز در طول محورهای مازندران وجود دارد که در سال های اخیر اقدامات موثری برای کنترل مناطق برف گیر و کاهش تقاط حادثه خیر انجام شده است .
وی از کاهش 17 درصدی تصادفات منجر به فوت و کاهش 13 درصدی آمار متوفیان ناشی از حوادث رانندگی امسال در استان خبر داد و اظهار داشت : در مجموع در کل تصادفات به وقوع پیوسته در استان شاهد کاهش 6 درصدی آمار تصادفات هستیم و در کل کشور نیز استان مازندران از وضعیت خوبی برخوردار است .
فرمانده انتظامی مازندران با قدردانی از تعامل و همکاری همه دستگاههای امدادی و خدمات رسان برای کنترل محورهای استان با نیروی انتظامی ، بر ادامه این تعامل وهمکاری ها تاکید کرد و گفت : با ایجاد زمینه های این تعامل و همکاری ها نتایج بسیار خوبی حاصل شده است که حاصل آن افزایش خدمت رسانی به مردم در محورهای استان است.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
کد N1570455

وبگردی