آفتاب
آیت الله مکارم شیرازی:

خط قرمز غربی ها منافعشان است/ آنها تنها زبان قدرت را می فهمند

خط قرمز غربی ها منافعشان است/ آنها تنها زبان قدرت را می فهمند

قم - ایرنا - آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مساله حقوق بشر برای غربی ها تا جایی ارزشمند است که منافع آنها حفظ شود و اتفاق های اخیر در منطقه و در موضوع هسته ای ایران نشان داد، باید با غربی ها تنها با زبان قدرت صحبت کرد.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، افزود: اکنون پرده های حقیقت بالا رفته و ثابت شده است غربی ها جز زبان قدرت، زبان دیگری را نمی فهمند و به هیچ یک از قوانین بین المللی و توافق نامه های جهانی پایبند نیستند.
وی بیان کرد: در حدود 70 سال پیش عده ای فکر می کردند غربی ها در مسیر پیامبران حرکت می کنند چرا که آنها از حقوق بشر و حفظ محیط زیست حرف می زنند و در همین زمینه شخصی کتابی با عنوان راه طی شده را نوشت تا نشان دهد غربی ها در مسیر حرکت انبیا قرار دارند.
وی ادامه داد: اما اکنون به سادگی می توان فهمید که سخنان زیبای غربی ها در دفاع از حقوق بشر و دموکراسی یک خط قرمز اساسی دارد و آن حفظ منافع آنها در بخش های مختلف است و اگر منافع نامشروع غربی ها تامین نشود دیگر دموکراسی، حقوق بشر و سایر شعارهایی که سرمی دهند برایشان معنایی ندارد.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: اکنون دولت انگلیس 2 میلیارد دلار اسلحه به عربستان فروخته است و همه می دانند این سلاح ها در کجا استفاده می شود اما انگلیسی ها می گویند عربستان در یمن جنایتی مرتکب نمی شود و در حمله عربستان به یمن، نه کودکی کشته شده و نه بیمارستانی تخریب شده است، این حرف ها به خوبی نشان می دهند زمانی که منافع غربی ها اقتضا کند به هیچ حقوق بشری پایبند نیستند.
وی افزود: چون منافع غربی ها در سوریه هماهنگ با منفعت مردم نیست بر خلاف شعار دموکراسی دولتی را که بر سر کار است را قبول نمی کنند و حتی با برگزاری انتخابات هم مخالفت می کنند و می گویند همان که ما می گوییم باید بر سرقدرت باشد و به هیچ کدام از قوانین بین المللی و تعهدات حقوق بشری که در مراکز مختلف جهانی امضا کرده اند، عمل نمی کنند.
وی ادامه داد: حتی زمانی که سازمان ملل دولت عربستان را کودک کش خواند غربی ها به خاطر حفظ خط قرمز ها و منافع خود این مساله را مخدوش کردند و اجازه پیگیری آن را به نهادهای بین المللی ندادند.
این مرجع تقلید گفت: در چنین دنیایی باید گفت غربی ها زبان قانون، تعهدنامه و برجام را نمی فهمند و پس از آنکه بیش از یک سال با ایران مذاکره کردند و قراردادی امضا شد، می گویند آن را پاره می کنیم و همچنین برجام را نقض می کنند.
وی بیان کرد: مگر در تمام دنیا رسم نیست که تمام دولت ها در هر زمانی که بیایند باید به قراردادهای بین الملل پایبند باشند؛ بنابراین در چنین وضعیتی جز با زبان قدرت نمی توان با غربی ها صحبت کرد چرا که در دنیای کنونی حق ضعیف را پایمال می کنند.
وی با اشاره به موافقت نمایندگان سنای آمریکا با تمدید 10 ساله تحریم های ایران، گفت: آنها در جواب اعتراض ایران می گویند تمدید غیر از تحریم جدید است اما این سخن مضحکی است و تمدید همان ادامه راه تحریم است و آمریکا می خواهد با مساله برجام با زورگویی برخورد کند بنابراین با این کشور باید با زبان قدرت سخن گفت.
آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: اگر ایران از ابتدا نمی پذیرفت در مذاکرات شرکت کند آن وقت غربی ها می گفتند ما حاضر به گفت و گو و حل مسائل اختلافی بودیم اما ایران نپذیرفت، اما اکنون که بیش از یک سال و نیم مذاکره کردیم دیگر کسی نمی تواند به ایران اعتراض کند بلکه این آمریکا و غربی ها هستند که به تعهدات خود عمل نمی کنند.
وی گفت: امید است در این دنیای آشفته کشور ما از شر دشمنان در امان باشد و آتش جنگ در تمام جهان خاموش شود و هدایت بشریت در اختیار مصلح کل، امام زمان (عج) قرار گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در جریان تفسیر روایتی از ائمه معصومین افزود: اصل در اسلام و فقه ما بر برائت و بیگناهی افراد است اما امروز در جامعه ما اصل را بر اتهام می گذارند مگر آنکه برائت ثابت شود که این درست نیست.
7405/ 1175 خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده: رضا علیمحمدی
کد N1570314

وبگردی