آفتاب

تحلیل روانشناختی «چهل سالگی» در رادیو سلامت

تحلیل روانشناختی «چهل سالگی» در رادیو سلامت

فیلم سینمایی «چهل سالگی» ساخته علیرضا رئیسیان در برنامه این هفته «تصویر خیال» شبکه رادیویی سلامت مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مینا پورفرخ روانشناس و مشاور خانواده با حضور در برنامه «تصویر خیال» به تحلیل روانشناختی فیلم «چهل سالگی» می‌پردازد.

«چهل سالگی» داستان عشق سودایی است که عقیم مانده و پس از ۲۰ سال احیا می‌شود اما در شرایطی که همه چیز تغییر کرده است. قهرمان فیلم زنی ۳۵ ساله به نام نگار (لیلا حاتمی) است که از زندگی عادی خود دلزده شده و بازگشت عشق سال‌های جوانی او را در موقعیتی چالش‌برانگیز قرار می‌دهد.

«تصویر خیال» به تهیه کنندگی مرتضی میلانی یکی از برنامه های بخش شامگاهی رادیو سلامت است که فیلم‌های سینمای ایران را از دیدگاه روانشناختی تحلیل می کند و نکات پزشکی آنها از نظر تطابق با واقعیات و یافته‌های علمی مورد مداقه قرار می‌گیرد.

در این برنامه در کنار جنبه های زیباشناختی فیلم ها به تحلیل روانشناسی آثار هم پرداخته می شود و قرار است مخاطب با تحلیل شخصیت ها و آسیب هایی که در فیلم مشاهده می شود توسط کارشناس برنامه، بیاموزد که هنگام بروز اینگونه حوادث چه برخوردی داشته باشد.

سعید اسلام زاده کارشناس سینما، کارشناس مجری این برنامه است.

این برنامه پنجشنبه هر هفته ساعت ۱۹:۱۰ به مدت ۵۵ دقیقه (یک هفته در میان) از موج اف. ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز روی آنتن رادیو سلامت می رود.

کد N1570296

وبگردی