آفتاب

اخطار هواشناسی مازندران نسبت کاهش محسوس دما و طوفانی شدن دریای خزر

اخطار هواشناسی مازندران نسبت کاهش محسوس دما و طوفانی شدن دریای خزر

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با انتشار اخطاریه ای نسبت به کاهش دما تا محدوده صفر درجه و همچنین طوفانی شدن دریای خزر از پنجشنبه شب هفته جاری هشدار داد.

به نوشته این اخطاریه ، با توجه به نفوذ سامانه سرد بارشی به استان از صبح فردا پنجشنبه بارش باران همراه با وزش باد شدید موقتی شروع می شود و تا صبح جمعه ادامه دارد.
بنابراین گزارش ، بارش در ارتفاعات و دامنه ها در این مدت به صورت برف خواهد بود و از پنجشنبه شب تا صبح جمعه در مناطق دشت و جلگه بارش مخلوط باران و برف دور از انتظار نیست و دمای هوا در این مناطق به محدوده صفر درجه می رسد.
هواشناسی مازندران اعلام کرد که لغزندگی و اختلال در تردد جاده ها به دلیل بارش برف ، مه آلود بودن جاده های کوهستانی و در نتیجه عبور از مسیرها به همراه داشتن تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ ضروری است.
مازندران 10 هزار و 700 کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که 350 کیلومتر آن کوهستانی است.
هواشناسی استان نسبت به طوفانی شدن دریای خزر و افزایش خطر برای صیادان نیز هشدار داد.
مازندران 338 کیلومتر ساحل در دریای خزر دارد و 44 فروند قایق کیلکا و حدود چهار و هزار و 200ماهیگیر در حال حاضر مشغول صید هستند.
هواشناسی مازندران از کشاورزان در بخش های باغبانی ، زراعی و دامی خواست تا با توجه به شرایط جوی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.
در حال حاضر باغداران مرکبات مشغول برداشت پرتقال هستند.
مازندران با 110هزار هکتار و تولید 2 میلیون و 500 هزار تن رتبه نخست تولید مرکبات کشور را دارد.
در حال حاضر هوای مازندران صاف تا قسمتی ابری است و دمای هوای ساری در گرم ترین ساعت امروز به 14درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
کد N1570288

وبگردی