آفتاب

حکم مجازات عامل فجیع ترین حادثه ریلی آلمان

حکم مجازات عامل فجیع ترین حادثه ریلی آلمان

مسئول کنترل یکی ازخطوط قطار در آلمان که به خاطر یک اشتباه موجب تصادف دو قطار مسافری و مرگ 12 تن شده بود، به سه سال و 6 ماه حبس محکوم شد.

مسئول کنترل یکی ازخطوط قطاردر آلمان که به خاطر یک اشتباه موجب تصادف دو قطار مسافری و مرگ 12 تن شده بود، به سه سال و 6 ماه حبس محکوم شد.
به گزارش منابع خبری، 20 بهمن سال 94، دو قطار مسافربری در 60 کیلومتری جنوب شرقی مونیخ با سرعت زیاد به یکدیگر برخورد کردند که این حادثه فجیع‌ترین حادثه ریلی آلمان لقب گرفت و 12 کشته و 85 مجروح بر جا گذاشت.
مأموران پلیس پس ازتحقیقات مقدماتی، مسئول کنترل قطار را دستگیر کردند. این فرد که «مایکل پل»نام دارد در بازجویی‌ها اعتراف کرد در زمان هدایت این دو قطار مشغول بازی با تلفن همراهش بوده وبه همین خاطر علائم هشداردهنده را اشتباه دیده است.وی همچنین گفت: در آخرین لحظات که متوجه اشتباهش شد قصد تماس با لکوموتیورانان را داشت که به خاطر دستپاچگی شماره‌اش را اشتباه گرفت وموفق به تماس نشد.
«اریک فوچز» قاضی پرونده نیزبه خبرنگاران گفت: «مایکل پل در کشتار 12 مسافر قطار و همچنین آسیب دیدن 85 نفر دیگر مقصر است و دادگاه با توجه به این اتهامات و اعترافات متهم او را به 3 سال و نیم حبس محکوم کرده است.»
پل درجلسات محاکمه به خانواده قربانیان گفت: «من می‌دانم که نمی‌توانم هیچ چیزی را عوض کنم اما از آن روز هر لحظه آرزو می‌کنم ای کاش زمان به عقب برمی گشت و همه چیز را درست می‌کردم.»

ایران
کد N1570263

وبگردی