آفتاب
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین:

اصل هشتم قانون اساسی اجرا شود/ضروت توجه به موضوع امر به معروف

اصل هشتم قانون اساسی اجرا شود/ضروت توجه به موضوع امر به معروف

ورامین-نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ورامین با انتقاد از بی تفاوتی برخی مسئولان و خواص به موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: احیا اصل هشتم قانون اساسی ضروری است.

آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که امروز احیا و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یک ضرورت انکار ناپذیر محسوب می شود، اظهار داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر از سوی ادارات، نهادها، دستگاه ها و عموم مردم اجرایی شود، شاهد بسیاری از معضلات و ناهنجاری های کنونی نخواهیم بود.

امام جمعه شهرستان ورامین، اصل هشتم قانون اساسی را از اصول مهم این قانون دانست و افزود: اصل هشتم قانون اساسی از جمله اصولی بوده که باید در کشور اجرایی شود اما این امر از سوی برخی نهادها و ارگان ها مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به این نکته که حفظ ارزش های اسلامی ثمره خون هزاران شهید است، ادامه داد: اگر امروز ارزش های اسلامی در جامعه پایدار مانده، به دلیل خون مطهر شهدایی است که بهترین سرمایه های خود را در این مسیر فدا کردند و هر کس نسبت به حفظ و پاسداری از ارزش ها و اصول اسلامی کوتاهی کند، در پیشگاه خداوند و شهدا مسئول است.

محمودی با تأکید بر این نکته که برخی ادارات و نهادها به وظیفه خود در حوزه امر به معروف و نهی از منکر عمل نکرده اند، اضافه کرد: انتظار از دستگاه های نظام اسلامی بویژه نهادهای فرهنگی آن است که با تمام توان و ظرفیت برای احیا و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به میدان بیایند.

رییس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ورامین عنوان کرد: موضوع امر به معروف و نهی از منکر از جمله مواردی است که ضامن پایداری اسلام و ارزش های آن در جامعه بوده و باید از سوی مردم و مسئولان مورد توجه جدی باشد.

وی ادامه داد: نباید تصور شود که فقط مسئولان و نهادهای فرهنگی و تبلیغی در قبال موضوع امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند، بلکه مردم نیز در این راستا وظایفی دارند و اگر آحاد مردم به وظیفه خود در حوزه اجرای امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند، بدون تردید بسیاری از مشکلات و ناهنجاری ها برطرف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: اجرای طرح هایی نظیر طرح تذکر لسانی در شهرها و نقاط مختلف کشور و دعوت مردم به ارزش های اخلاقی و دینی با زبان خوش و نرم از جمله موضوعاتی است که باید عملیاتی شود و بدون تردید مساجد، پایگاه های بسیج، ائمه جماعات و غیره می توانند در این راستا نقش آفرینی کنند.

کد N1570212

وبگردی