آفتاب

فعالیت 57 مزرعه پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری بدلیل آلودگی نفتی ممنوع شد

فعالیت 57 مزرعه پرورش ماهی چهارمحال و بختیاری بدلیل آلودگی نفتی ممنوع شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: فعالیت 57 مزرعه پرورش ماهی سردابی (قزل آلا) در مسیر و بستر چشمه و رودخانه سرخون شهرستان اردل در این استان بدلیل آلودگی به نفت خام تا یکسال آینده ممنوع است.

پرویز منصوری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این حادثه در پی بارندگی و رانش زمین و شکسته شدن خط انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان هفته گذشته در شهرستان اردل رخ داد.
وی ظرفیت 57 مزرعه پرورش ماهی در بستر رودخانه سرخون را حدود یک هزار و 200 تن برآورد کرد و اظهار کرد: در سال جاری تنها 9 مزرعه با ذخیره 150 تن فعال بوده که بطور کامل غیر فعال شد.
وی تولید و مصرف ماهیان سردابی در مزارع پرورش ماهی آلوده به مواد نفتی را برای سلامتی مضر دانست و تاکید کرد: با بررسی انجام شده برای پاکسازی و وارد مدار شدن کارگاه های تولیدی در بستر رودخانه سرخون حداقل یک سال زمان نیاز است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری همچنین از سیلابی شدن تعداد سه مزرعه پرورش ماهی سردابی در شهرستان کوهرنگ در هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: در پی بارش شدید باران و طغیان رودخانه این تعداد مزرعه پرورش ماهی گل آلود و منجر به تلفات 90 درصدی محصولات تولیدی این کارگاه ها شد.
وی از بیمه نبودن بخش عمده ای از مزارع پرورش ماهی سردابی در استان ابراز تاسف کرد و گفت: با توجه به وجود بلایای طبیعی استان، بیمه نمودن محصولات تولیدی ضروری است.
استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود با داشتن آب و هوای چهار فصل، سالانه با تولید بیش از 17 هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.
خبرنگار: مرتضی شاهوردی**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
6199/6021
کد N1570210

وبگردی