آفتاب

امام جمعه موقت تهران:حفظ و گسترش سنت وقف در جامعه وظیفه همگان است

امام جمعه موقت تهران:حفظ و گسترش سنت وقف در جامعه وظیفه همگان است

تهران-ایرنا-امام جمعه موقت تهران گفت: حفظ، گسترش و صیانت از سنت حسنه وقف در جامعه اسلامی و دینی وظیفه همگان است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی سه شنبه شب درهمایش «همه واقف باشیم» که به مناسبت هفته وقف با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهرستان در مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد، با بیان اینکه یاد خداوند متعال دلها را جلا می دهد، اظهار کرد: انسان با یاد خدا همواره شیطان را از خود دور می کند که اقامه نماز بهترین راه ها است زیرا نماز تمام اوقاف ما را پوشش می دهد.
وی ادامه داد: توجه به یاد خدا در خانه با خواندن نماز و تقویت آن در بین اعضای خانواده می تواند رحمت خداوند متعال در زندگی حفظ و ماندگار کرد.
امام جمعه موقت تهران یکی دیگر از موارد مهم که آدمی باید سرلوحه قرار دهد، جمع آوری توشه آخرت دانست و خاطرنشان کرد: در احادیث و روایات از امام حسن عسگری (ع) آمده است که بهترین توشه آخرت برای انسان تلاوت قرآن کریم و خواندن هر روز سوره یاسین و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است.
حجت الاسلام صدیقی در ادامه با اشاره به مال و اموال آدمی در این دنیا نیز گفت: در قرآن کریم آمده که هیچ انسانی مالک مال و اموال خود نیست بلکه همه چیزهای دنیا برای خداوند است و باید اموال خداوند در راه خودش اعطا شود تا قرض‌الحسنه‌ای در آخرت داشته باشیم.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد:بهترین راه برای اعطای اموال دنیا در راه خدا، وقف است که می توان با این حرکت الهی علاوه بر توشه آخرت برای خود، بسیاری از مشکلات امروز جامعه حل کرد.
وی با بیان اینکه موقوفات باید احیا شود، گفت: حفظ موقوفات یک وظیفه همگانی است که می توان در کنار ترویج این فرهنگ ارزشمند به ویژه در راه توسعه حوزه های علمیه و فعالیت های فرهنگی و دینی، در حفظ و نگهداری آن نیز کوشید.
در ادامه این همایش نیز حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند با تاکید بر توسعه و تقویت جایگاه وقف در جامعه، اظهار کرد: دماوند خیران بسیاری دارد که در راه ترویج فرهنگ اسلام گام های ارزشمندی برداشته اند و امروز وظیفه ما حفظ این ارزش ها است.
وی با بیان اینکه 95 درصد موقوفات شهرستان دماوند برای حضرت سیدالشهدا (ع) است، گفت: دماوند علاوه بر این وقف ارزشمند، نیازمند موقوفات جدیدی در بخش های درمانی، علمی و آموزشی، دینی و قرآنی، ورزش و ... است که باید در سطح جامعه ترویج کرد.
در پایان این همایش از خادمان امامزادگان و هیأت امناهای نمونه شهرستان دماوند تقدیر به عمل آمد.
*برای اطلاع از تازه ترین اخبار و رخدادها با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539
کد N1570113

وبگردی