آفتاب

کنترل آب‏های مرزی آذربایجان غربی در یک طرح 4 ساله

کنترل آب‏های مرزی آذربایجان غربی در یک طرح 4 ساله

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کنترل آب‏های مرزی استان در یک طرح چهار ساله خبر داد. اسماعیل کریم‏زاده بر تجهیز اراضی کشاورزی ...

دنیای اقتصاد– ارومیه– بهاره پورعلی:رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کنترل آب‏های مرزی استان در یک طرح چهار ساله خبر داد. اسماعیل کریم‏زاده بر تجهیز اراضی کشاورزی استان به آبیاری نوین تاکید و اظهار کرد: این روش از مهم‏ترین موضوعاتی است که به آن پرداخته می‏شود.وی با بیان اینکه در این زمینه شاهد مهار آب‏های مرزی استان هستیم، تصریح کرد: این طرح ‏اکنون در حال اجرا است که در قالب یک طرح چهار ساله صورت می‌گیرد.رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه به این منظور تمام تلاش خود را به‏کار گرفته‏ایم، ادامه داد: مشکل تامین آب شرب از مشکلات جدی در استان است که با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه باید این وضعیت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول با اشاره به ارائه طرح‌های مختلف در این زمینه، گفت: بیش از 20 طرح در قالب طرح مهار آب‏های سطحی در مناطق مرزی استان در حال اجرا است که به این منظور آب‏های استان به نحو شایسته‏ای مورد بهره‏برداری و در اختیار بخش کشاورزی استان قرار می‏گیرد. کریم‏زاده با بیان اینکه از طریق مهار آب‏های مرزی تجهیز اراضی کشاورزی به آبیاری نوین مورد استفاده قرار می‏گیرد، اظهار کرد: در این زمینه امسال 18 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از این محل به آبیاری نوین تجهیز خواهند شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز در این زمینه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین می‏شود، تصریح کرد: برای آذربایجان غربی 12 هزار و 200 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. این مسوول با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز در این زمینه برحسب پیشرفت طرح تزریق می‏شود، خواستار تسریع در روند اجرای طرح شد و گفت: با بهره‏گیری از این طرح شاهد تجهیز بخش قابل توجهی از اراضی کشاورزی به آبیاری نوین خواهیم بود.

کد N1569978

وبگردی