آفتاب

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: دشمنان بدنبال نابودی بنیان های فکری دانشجویان ما هستند

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان: دشمنان بدنبال نابودی بنیان های فکری دانشجویان ما هستند

زاهدان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دانشجویان نخبه ایران اسلامی خار چشم مستکبران جهان هستند به همین سبب دشمن در صدد اضمحلال بنیان فکری این قشر توانمند است.

به گزارش ایرنا، آیت الله عباسعلی سلیمانی سه شنبه شب در جمع دانشجویان نخبه سیستان و بلوچستان در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت این استان اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل درصدد انهدام و یا ربایش دانشجویان نخبه ایران اسلامی هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: بخش عمده ی پیشرفت کشورهای غربی حاصل مغز و تفکر نخبگان کشورهای اسلامی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دانشجویان نخبه ایران اسلامی امروز در جهان به عنوان یک الگوی پیشرفت و ترقی شناخته می شوند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: امروز دنیای غرب و استکبار جهانی علیه ایران و کشورهای اسلامی توطئه های بسیار زیادی انجام می دهند که خنثی سازی این توطئه ها بر عهده دانشجویان نخبه است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دانشجویان نخبه با عرق دینی و ملی باید در جهان به خوبی بدرخشند و مایه افتخار برای اسلام و ملت ایران باشند.
آیت الله سلیمانی اظهار داشت: دانشجویان نخبه پیگیری و جدیت در کارها را باید سرلوحه خودشان قرار دهند.
عضو خبرگان رهبری افزود: جوانان سیستان و بلوچستان از ضریب هوشی بسیار زیادی برخوردار هستند به طوری که این موضوع ثبت جهانی شده است.
امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: کسب علم به ذات خودش به تنهایی ارزشمند است و نباید تولید علم مساله ای برای کسب شهرت و نان باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: کسب علم را باید وسیله ای برای تولید علم و رسیدن به قله های رفیع جهانی در نظر گرفت.
عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) و مدیر مسئول هفته نامه ' پرتو سخن' نیز در این نشست گفت: پیامبر اسلام (ص) در زمانی مبعوث شدند که مردم آن دوران در جاهلیت و گمراهی به سر می بردند.
حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش اظهار داشت: خداوند پیامبر (ص) را در چنین جامعه ای به عنوان مبشر می فرستد تا مردم را از جهالتی که در آن گرفتار هستند نجات دهد.
وی بیان کرد: اتفاقی مهمی که در عربستان آن زمان با محوریت پیامبر اکرم(ص) افتاد این بود که جاهلیت و گمراهی را از آن جامعه دور کردند.
مدیر مسئول هفته نامه پرتو سخن افزود: امروز جهان گرفتار جاهلیت مدرن است به طوری که در برخی از کشورها می بینیم که انسان ها با حیوانات و اشیاء مانند برج ایفل ازدواج می کنند.
وی اضافه کرد: دنیایی که امروز ادعای مدرنیته شدن را دارد دست به چه کارهای کثیف و دور از شخصیت یک انسان آزاده انجام می دهد.
عضو هیات علمی موسسه امام خمینی(ره) گفت: امروز چنان روابط جنسی در کشورهای غربی حاکم شده که حتی در زمان جاهلیت وجود نداشته است.
حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش اظهار داشت: تنها چیزی که غرب و جهان را می تواند نجات دهد اسلام و آموزه های قرآن است.
وی بیان کرد: قرآن در دنیای به اصطلاح مدرنیته غرب نسخه شفا بخشی است که می تواند آن را از جاهلیت مدرن نجات دهد.
روانبخش افزود: مکاتب بشری در دنیا به دنبال این بودند که دین را از بین ببرند اما امام خمینی(ره) توانست حاکمیت دین را در کشور به اثبات برساند.
وی خاطر نشان کرد: مستکبران و جهان غرب در تلاش برای جلوگیری از جهانی شدن دین مبین اسلام هستند که در این برهه و شرایط زمانی دانشجویان نخبه وظیفه دارند مانع این نوع حرکت ها و توطئه ها شوند.
3213**6081
شبد** خبرنگار: اکبر نوری **انتشار دهند: حیدر سرایانی - اسماعیل جهانبخش
کد N1569934

وبگردی