آفتاب

فعال سیاسی: جنبش دانشجویی یک حرکت ایثارگرانه است

فعال سیاسی: جنبش دانشجویی یک حرکت ایثارگرانه است

اهواز- ایرنا- یک فعال سیاسی گفت: جنبش دانشجویی یک حرکت فداکارانه و ایثارگرانه است و همه باید برای ایثار و از خود گذشتگی آماده باشیم.

به گزارش ایرنا «رحیم عبادی» سه شنبه در آئین نکوداشت روز دانشجو در سرسرای دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار کرد: سه نفر از دانشجویان برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی جان خود را فدا کردند که نشان می دهد تلاش برای حفظ این آرمان ها هزینه دارد.
وی افزود: نه تنها دانشجویان، بلکه ملت باید در این راه هزینه کنند و جامعه ما با روش اصلاح طلبانه و عقلانیتی حاکم به بلوغ رسیده است.
عبادی ادامه داد: جنبش دانشجویی صرفاً یک حادثه و رخداد نبود بلکه یک نوع تفکر و اندیشه بود و اگر چه مردان آن را شروع کردند اما امروز نقش زنان بیشتر است و زنده و پابرجاست.
معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت هفتم گفت: در سال های گذشته تلاش بر این بود که با کارهای موازی و ایجاد محدودیت، جنبش دانشجویی از هویت خود دور شود اما با حفظ پیشینه فکری، فرهنگی و سیاسی و پیام های خود همیشه زنده و پابرجا می ماند.
وی گفت: دانشجو در جنبش دانشجویی علاوه بر هویت صنفی، هویت اجتماعی و سیاسی خود را بروز می دهد و در نتیجه در کنار فعالیت های علمی و صنفی، فعالیت های سیاسی و اجتماعی نیز دارد.
عبادی اضافه کرد: عده ای از سیاسی شدن دانشجو و آشنا شدن وی نسبت به مسائل اطراف خود واهمه دارند.
این فعال اصلاح طلب اظهار کرد: دانشجوی سیاسی نقاد است و کسی که برای آینده تلاش می کند نباید نسبت به وضع موجود قانع باشد.
وی بیان کرد: ما نیاز به دانشجوی سیاسی داریم و دانشجوی سیاسی اگر انتقاد نداشته باشد نه تنها در فعالیت های علمی و صنفی، بلکه در عرصه های اجتماعی و سیاسی نیز مفید واقع نمی شود.
عبادی اضافه کرد: از دیگر پیام های جنبش دانشجویی این است که دانشجو نسبت به حوادث اطراف خود احساس مسؤولیت می کند و به استقلال و سربلندی کشور توجه دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در دولت هفتم ادامه داد: مبارزه با استعمار و استبداد از دیگر پیام های جنبش دانشجویی است و حادثه 16 آذر این پیام را به همراه داشت که در مقابل دخالت بیگانگان و دخالت استبداد بایستیم.
وی با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی رویکرد اصلاح طلبانه دارد اظهار کرد: جنبش دانشجویی از ابتدا تا کنون به روش های قهری متوسل نشده و رویکرد اصلاح طلبانه در کشور نشان داد که مناسب ترین شیوه برای حل مسائل کشور است و باید ارزش های اصلاحی را در چهارچوب مقررات پیش ببریم.
عبادی تأکید کرد: باید پیام های جنبش دانشجویی را آویزه گوش قرار دهیم و به سمتی برویم که هر روزما در دانشگاه 16 آذر باشد.
روز 16 آذرماه و روز دانشجوبه یاد سه دانشجو که هنگام اعتراض به سفر ریچارد نیکسون معاون رئیس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به تهران و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ 16 آذر 1332 (حدود چهار ماه پس از کودتای 28 مرداد همان سال) در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.
شبد**3004**6064**1504**خبرنگار:خاطره غفاری فرخ زاد** انتشار دهندگان: محسن بهاروند**علی پاینده
کد N1569923

وبگردی