آفتاب

یک مسئول: اهتمام برای تولید صادرات محور، اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی است

یک مسئول: اهتمام برای تولید صادرات محور، اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی است

ارومیه - ایرنا - معاون دفتر توسعه صادرات محصولات وزارت جهاد کشاورزی گفت: اهتمام برای تولید صادرات محور اولویت کاری این وزارتخانه به شمار می رود و در این راستا باید به سمت سرمایه گذاری در حوزه توسعه صادرات و ایجاد زنجیره های تولید حرکت کنیم.

عباس پاکپور روز سه شنبه در جلسه کارگروه استانی سیب درختی در راستای توسعه زنجیره تامین در ارومیه افزود: توسعه هدفمند و پایدار زنجیره های تولید و رونق صادرات به صورت متمرکز از جمله اهداف اقتصاد مقاومتی است که اهتمام دستگاه های اجرایی و تولیدکننده های بخش کشاورزی در این خصوص ضروری است.
وی اضافه کرد: افزایش صادرات محصولات تولیدی به کشورهای اروپایی و توسعه یافته منطقه و استفاده از یافته های نوین علمی و تحقیقاتی برای تولید محصول سالم با استانداردهای جهانی از دیگر اولویت های این بخش است که باید برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام گیرد.
احمد دهقان مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده های کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه اظهار کرد: این استان با تولید سالانه 800 تا یک هزار تن سیب درختی یکی از قطب های مهم تولید این محصول در کشور محسوب می شود.
به گزارش ایرنا 114 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی زیر کشت محصولات باغی از جمله سیب و انگور، میوه های هسته دار و دهها میوه سردسیری دیگر است که سالانه یک میلیون و 177 هزار تن محصول از آنها برداشت می شود.
این محصولات علاوه بر مصرف در داخل استان در دیگر نقاط کشور و خارج از کشور نیز مشتریان خاص خود را دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور و آذربایجان غربی را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnaoromiye@ دریافت کنید.
7125/2093 **خبرنگار : طاهره نوید آرین ** انتشار دهندگان: صابر چهرقانی - اسماعیل جهانبخش
کد N1569904

وبگردی