آفتاب

آیت الله مکارم شیرازی: عده ای می خواستند حقیقت جمکران را دستخوش انحراف کنند

آیت الله مکارم شیرازی: عده ای می خواستند حقیقت جمکران را دستخوش انحراف کنند

قم- ایرنا- آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، گفت: بسیاری از معاندان حول مسجد جمکران سوء استفاده هایی کردند که خوشبختانه جلوی آنها گرفته شد؛ زیرا آنها سعی داشتند حقیقت جمکران را دستخوش انحراف کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، وی عصر سه شنبه در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت های مهدوی کشور، افزود: همیشه در کنار کوه های بلند، دره های عمیق تری ایجاد می شود و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که این عرصه، مورد سوء استفاده واقع نشود که باید جلوی این آسیب ها را گرفت.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: مسأله مهدویت، مسأله ای است که فرق بسیاری با مسایل دیگر دارد؛ از جمله اینکه دارای بعد جهانی و فرامذهبی است که دارای جهات مشترکی با سایر ادیان می باشد.
وی اضافه کرد: متأسفانه عده ای دست به فعالیت های ضد وحدت و اختلاف افکن می زنند که به نظر می رسد این فعالیت ها از انگیزه های سیاسی برخودار است.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مسأله مهدویت همیشه موجب سوء استفاده دشمنان بوده و برخی دانشمندان به همین دلیل به طور کلی این حقیقت را نیز منکر شده اند و امروز نیز چندین مهدی (عج) و منتسب به امام زمان(عج) سر برآورده اند.
این مرجع تقلید یادآور شد: یکی از آسیب های این عرصه، مسأله غلو است که نباید کاری کرد که در این زمینه ها، مباحث توحیدی نیز دستخوش تهدید واقع شود.
وی گفت: فعالان این عرصه باید باعث ایمان و اعتقاد و ارتباط تازه مردم با امام (ع) شوند و یکی از بهترین کارهایی که در این عرصه باید انجام شود، بررسی حالات علمایی است که مورد عنایت امام زمان(عج) واقع شده اند.
وی افزود: برخی فکر می کنند با 40 بار جمکران رفتن مشکلات آنها حل می شود، ولی نمی دانند که باید رفتار و کردار و اخلاق آنها مهدوی شود.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: زیارت آل یاسین دارای 25 سلام به حضرت است که اعمال حضرت را نشان می دهد و سپس ارایه اعتقادات است که مجموعه اعتقادات ما ارایه می شود؛ در ادامه درخواست ها بسیار پرمعناست و نشان می دهد که رهروان حضرت مهدی چه چیزهایی باید از خدا بخواهند.
وی افزود: اگر محتوای این ادعیه و زیارات را بدانیم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ یکی از این زیارات، زیارت جامعه کبیره است که به آثار ولایت اهل بیت(ع) اشاره کرده است.
این مرجع تقلید گفت: زیارات اهل بیت(ع) به طور کلی درس زندگی است؛ در سجده آخر زیارت عاشورا عباراتی وجود دارد که اگر هر کسی آنها را در زندگی خود پیاده کند قطعاً اهل نجات خواهد بود.
وی افزود: هرچه بر شکوه مسجد مقدس جمکران اضافه می شود، فعالیت تخریبی حسودان بیشتر می شود؛ به همین خاطر باید در جهت حفاظت از این سرمایه ها از جمله اربعین و جمکران و اعتقادات پاک به اهل بیت(ع) استفاده کرد.
شبد**7403**6133**1504**تنظیم کننده: محسن آقاگلی** انتشاردهنده: علی پاینده
کد N1569902

وبگردی