آفتاب

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : درک دستاوردهای برجام با در نظر گرفتن شرایط پیش از آن ممکن است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس : درک دستاوردهای برجام با در نظر گرفتن شرایط پیش از آن ممکن است

ساری - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : درک دستاوردهای برجام با در نظر گرفتن شرایط کشور پیش از مذاکرات و امضای آن ممکن است .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی نجفی روز سه شنبه در جمع دانشجویان علوم پزشکی بابل به مناسبت 16 آذر روز دانشجو ، در پاسخ به پرسش یک دانشجو در باره دستاوردهای برجام ، افزود : بهتر است همه ما به خصوص دانشجویان به خاطر اینکه به دستاورد برجام پی ببریم در مقطعی که مذاکرات خود را در خصوص برجام آغاز کرده ایم ، بشناسیم که کشور در چه وضعیتی بود.
وی با تاکید بر این که نگاه به برجام باید جامع و متوازن باشد ، ادامه داد : باید به صورت واقع بینانه در خصوص برجام نظر داد.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید برای خود بررسی کنیم که اگر برجام اتفاق نمی افتاد ، همچنان سایه شوم تحریم ، تهدید و جنگ کشور را تهدید می کرد و این پرسش را مطرح کنیم که اگر این توافق بزرگ حاصل نمی شد چه اتفاقاتی رخ می داد.
وی افزود : هر چند کشور ما برای تمام گزینه ها آمادگی کامل داشت ، اما باید بپذیریم که برجام دستاوردهای مثبتی برای کشور داشته است.
** دانشگاه امن بهتر از دانشگاه امنیتی
نجفی دانشجویان و جوانان را بهترین مدافعان منافع و امنیت ملی خواند و اظهار کرد : همه باید به این باور برسیم که دانشگاه امن نه امنیتی ، بسیار برای کشور موثرتر خواهد بود.
وی افزود : دانشجویان و جوانان ما که زمینه های عزت و اقتدار این کشور را فراهم کرده اند ، باید با کمال آرامش به فعالیت های علمی و آموزشی خود بپردازند و از نگاه تنگ نظرانه به این دانشجویان باید پرهیز شود.
این نماینده مجلس ادامه داد : کسانی قدر دانشجویان در کشور را می دانند که شناخت کاملی از جوانان دیگر کشورها داشته باشند و در بین آنان زندگی کرده باشند ، آن زمان متوجه می شوند که جوانان ما شخصیت هایی هستند که باید برای آنان احترام قائل بود.
نماینده مردم بابل در مجلس گفت : آن چیزی که امروز با وجود تبلیغات سوء کشورهای متخاصم نسبت به ایران باید به آن افتخار کنیم حضور 60 درصدی دانشجویان دختر در ایران است که این نشان می دهد جامعه ما به یک بلوغ کامل رسیده است و جنسیت نمی تواند برای یک شخص محدودیتی بیاورد.
وی افزود : به طور قطع مسئولین دانشگاهها باید به این باور برسند که دانشجویان باید نظرات خود را مطرح کنند و با اعلام عقیده یک دانشجو مشکلی برای کشور به وجود نمی آید و دانشجویان ما هم می دانند که باید در دایره اخلاق ، قانون و امنیت ملی دغدغه ها و نظرات خود را بیان کنند.
** لغو مراسم دارای مجوز قانونی قابل پذیرش نیست
نجفی در خصوص لغو برخی از کنسرت ها و بیانیه ها در کشور هم بیان کرد : وقتی که برای یک همایش یا مراسمی مجوز قانونی صادر می شود هیچ دلیلی برای عدم برگزاری آن قابل پذیرش نیست و همه باید تابع قانون و در چارچوب قانون حرکت کنند.
دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران با حدود سه هزار دانشجو و 281 عضو هیات علمی ، دارای 6 دانشکده شامل پزشکی ، پیراپزشکی ،توانبخشی ، پرستاری و مامایی آمل و پرستاری و مامایی رامسر و گروه پرستاری و مامایی بابل است و هفت بیمارستان آموزشی - درمانی را زیر پوشش دارد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهندگان : حسن فلاحتی - اسماعیل جهانبخش
7343/1654
کد N1569883

وبگردی