آفتاب
مدیر شعبه حمل و نقل زمینی و ارتباطات چین:

سالانه ۴ هزار رم قطار در ترانزیت کالای ایران و چین نیاز است

سالانه ۴ هزار رم قطار در ترانزیت کالای ایران و چین نیاز است

قزوین- مدیر مرکز هماهنگی شعبه پل زمینی ارتباطی اتحادیه حمل و نقل و ارتباطات چین گفت: برای جابجایی یک درصد حجم ۴۰ میلیارد دلاری اقتصادی ایران و چین به سالی ۴ هزار رم قطار نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، وو جینگ یو(wu jingyu) سه شنبه شب در جلسه با استاندار قزوین در محل مرکز سرمایه گذاری استان قزوین گفت: امروز جلسه خوبی با مسئولان اتاق بازرگانی قزوین و راه آهن داشتیم و موضوع ایجاد شبکه ریلی ایران و چین و بندر خشک در قزوین را بررسی کردیم.

وی افزود: حضور مسئولان عالیرتبه استان قزوین در این نشست نشان می دهد دولت و استاندار محترم به طرح راه آهن ایران و چین و اروپا و توسعه مناسبات اقتصادی اهمیت زیادی می دهد و از این مسئله خرسندیم.

وو جینگ یو(wu jingyu) تصریح کرد: مهمترین هدف ما از این سفر ایجاد مقدمات لازم برای برنامه ریزی و راه اندازی قطار ایران، چین و اروپا به صورت رفت و برگشت و سپس بندرخشک است.

وی بیان کرد: قطار ایران و چین چند ویژگی دارد و از آنجا که بیشترین حجم مبادله کالا در حال حاضر توسط کشتی و مسیر دریایی است وچون این مسیر حدود ۴۰ روز طول می کشد باید برای کاهش زمان فکری اساسی کرد.

این سرمایه گذار چینی اضافه کرد: هر چند ترانزیت کالا با شبکه ریلی از مسیر دریایی گرانتر است اما زمان تا ۵۰ درصد کاهش می یابد که ارزشمند است.

وو جینگ یو گفت: با قطار می توان مسیر شهر «ایوو» در استان چین به ایران را از ۴۰ روز به ۲۰ تا ۱۴ روز کاهش داد و چون در ترانزیت نظم و زمان بندی اهمیت دارد ایجاد شبکه ریلی اقتصادی تر است.

وی بیان کرد: حجم تجاری ایران و چین بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار است که برای یک درصد جابجایی کالاها به ۴ هزار قطار و به طور میانگین به سه قطار درروز نیاز داریم و این موضوع اهمیت اجرای این طرح را دوچندان می کند.

وو جینگ یو اظهارداشت: راه اندازی قطار ایران و چین میتواند به توسعه حجم مبادلات اقتصادی دو کشور هم کمک و سود طرفین را تامین کند و موجب تقویت روابط سیاسی و فرهنگی هم شود.

اولین فصل سال میلادی عملیات اجرایی محقق شود

وو جینگ یو(wu jingyu) اظهارداشت: امیدواریم با پیگیری لازم بتوانیم در اولین فصل میلادی این طرح را عملیاتی کنیم و بر اساس مطالعات انجام شده هنوز پتانسیل های زیادی در استان قزوین و ایران وجود دارد که می تواند مورد توجه برای سرمایه گذاری قرار گیرد.

وی بیان کرد: دومین هدف ما ایجاد بندر خشک در قزوین است که دردراز مدت این منطقه می تواند محل توقف و بارگیری کالا بین ایران و چین باشد اما برای تحقق آن نیازمند بسترسازی لازم هستیم.

در این جلسه هدایایی به رسم یادبود بین استاندار قزووین و رئیس هیئت تجاری و سرمایه گذاری چین رد و بدل شد.

کد N1569832

وبگردی