آفتاب

موسیقی حماسی با رادمنش رشد کرد/ سامی‌‌یوسف ثمره یک زندگی سالم است

موسیقی حماسی با رادمنش رشد کرد/ سامی‌‌یوسف ثمره یک زندگی سالم است

مراسم بزرگداشت بابک رادمنش روز گذشته با حضور تعدادی از هنرمندان و علاقه‌مندان در فرهنگسرای شفق تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم بزرگداشت استاد بابک رادمنش آهنگساز پیشکسوت موسیقی کشورمان دوشنبه ۱۵ آذرماه با حضور هنرمندانی چون حسین خواجه‌امیری(ایرج)، محمد گلریز، محمد اصفهانی، بهروز صفاریان، محمدعلی قدمی، پدرام کشتکار، جمشید نجفی، علی چراغی، رشید وطن‌دوست، نادر گلچین، رضا ناجی، بیوک میرزایی، عبدالجبار کاکایی، میرزمانی و دیگر هنرمندان و دوستداران عرصه موسیقی شامگاه ۱۵ آذرماه در فرهنگسرای شفق برگزار شد.

محمد گلریز خواننده موسیقی انقلابی کشورمان در ابتدای این برنامه بیان کرد: خوشحالم بعد از سال‌های سال برای تجلیل از هنرمند گرانقدر کشورمان که حق زیادی به گردن موسیقی ما دارد، گرد هم آمدیم. به هر صورت اوایل انقلاب که جو ترور و وحشت از جانب عوامل بازمانده طاغوت انجام می‌شد، بابک رادمنش از جمله هنرمندانی بود که جسارت می‌کرد و آهنگ‌های مختلف می‌ساخت. او باعث شد که راه موسیقی حماسی ما رشد بیشتری کند.

 وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی بابک رادمنش این بود که وی حتماً باید شخصیت کسی را که می‌‌خواهد آهنگ بخواند، ببیند و متناسب با او آهنگ بسازد که به نظر من همین موضوع باعث ماندگاری آثار آهنگسازی است که با رادمنش همکاری داشته است. او از جمله هنرمندانی است که در عرصه بین‌المللی هم حق به سزایی دارد کما اینکه فرزند گرامی او سامی یوسف خدمات بسیاری در حوزه موسیقی ارزشی انجام داده است، موسیقی که به اعتقاد من در حق آن اجحاف شده است.  بسیاری از متدینین بودند که قبل از انقلاب موسیقی گوش نمی‌دادند اما بعد از انقلاب با موسیقی‌های ارزشی به سمت موسیقی آمدند. من گاهی آهنگ‌هایی را که می‌شنوم از اینکه سرمایه عظیم ایرانی این‌گونه در حال از دست رفتن است، متأثر می‌شوم. بنابراین  باید به این موسیقی ایرانی پرداخت تا راه موسیقی برایمان در جهان باز شود.

 بهروز صفاریان آهنگساز با سابقه موسیقی پاپ نیز در بخش دیگری از این مراسم بزرگداشت بیان کرد: بابک رادمنش از جمله هنرمندانی است که با گذشت سال‌ها از فعالیت‌های وی در عرصه موسیقی اما همچنان آثار ارزشمندی دارد. وی در جنبه‌های مختلف موسیقی به ایفای نقش پرداخته که از پس هر کدام به خوبی برآمده است. سامی یوسف فرزند او نیز از افتخاراتی است که شاهد ایفای نقش او در سطوح بین‌المللی هستیم. رادمنش هنرمندی است که توانایی بسیار زیادی در عرصه هنر دارد اما امیدوارم روزی برسد که هنر موسیقی را به عنوان هنر اول به گوش تمام جهان برسانیم.

ابوالفضل صادقی‌نژاد مسئول واحد نظارت و ارزشیابی دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز در این برنامه گفت: از اینکه امشب در جمع بزرگان موسیقی حضور دارم، بسیار خرسندم. آشنایی من با رادمنش یا همان فیروز برنجان به سال ۵۰ باز می‌گردد. آن زمان خیلی سخت بود که انسانی هنرمند و مطرح باشد، اما پاک و سالم زندگی کند. اما وی  یکی از تأثیرگذارترین شاعران و آهنگسازان بعد از انقلاب بود که  به اعتقاد من بر آمده از زندگی سالم، پاک و ریشه درست داشتن است و ثمره‌اش هم سامی یوسف می‌شود. البته بخش اعظمی از آن هم بر می‌گردد به همسر خوب ایشان که توانست یک مرد موفق این‌چنین بسازد.

اجرای قطعه موسیقایی به آهنگسازی بابک رادمنش و خوانندگی رشید وطن‌دوست، اجرای قطعه «سلاح را برگیرید» به خوانندگی محمد علی قدمی، اجرای قطعه «خلبانان» به خوانندگی جمشید نجفی از جمله بخش‌های دیگر مراسم بزرگداشت بابک رادمنش بود. این در حالی است که در بخش پایانی برنامه پیام تقدیر رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حضور هنرمندان پیشکسوت به رادمنش ابلاغ شد.

کد N1569795

وبگردی