آفتاب

سه شنبه های بدون خودرو در 150 شهر کشور اجرا می شود

سه شنبه های بدون خودرو در 150 شهر کشور اجرا می شود

اراک- ایرنا- مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو در 150 شهر کشور اجرا می شود.

به گزارش ایرنا،محمد درویش روز سه شنبه در حاشیه آئین یک سالگی پویش مردمی سه شنبه های بدون خودرو افزود: پویش سه شنبه های بدون خودرو یک سال پیش از شهرستان اراک آغاز شد و هم اکنون به یک پویش مردمی مهم و اثر گذار در کشور تبدیل شده که این مهم افتخاری برای مردم این شهر اراک است.
وی ادامه داد: ایجاد 12 و نیم کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری در مدت یک سال گذشته در این شهر گام مثبتی برای ارتقاء فرهنگ و افزایش استفاده از دوچرخه است.
مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: نیاز است مردم با استفاده کمتر از خودروی تک سرنشین و جایگزینی وسایل متناسب با محیط زیست همانند پیاده روی و دوچرخه سواری به جای خودرو به کاهش آلودگی هوا و محیط زیست کمک کنند.
درویش بیان کرد: مسئولان شهری باید در کنار ساخت پل، تونل و اتوبان به مسیرهای پیاده روی و مسیر ایمن دوچرخه سواری نیز توجه ویژه داشته باشند.
وی گفت: بر اساس مطالعه های انجام شده حدود 50 میلیون ساعت از عمر ایرانی ها در ترافیک تلف می شود که ارزشی برابر با 250 هزار میلیارد ریال دارد.
مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور 17 بیماری مانند کبد چرب، دیابت، سرطان ها، سکته های قلبی و مغزی و بیماری های ریوی را از جمله بیماری های زندگی ماشینی دنیای امروز دانست و گفت: درمان این بیماری ها حدود 400 هزار میلیارد ریال هزینه برای دولت و مردم به همراه دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ضمن حمایت این اداره کل از برگزاری سه شنبه های بدون خودرو در این استان گفت: با توجه به این که آئین در روز سه شنبه و در ساعات کاری انجام می شود با استقبال گسترده مردم روبه رو شده است که این نشان از اهمیت سلامتی و کاهش آلودگی هو برای مردم دارد.
حسینعلی ابراهیمی افزود: مسئولان باید الگوسازی فرهنگ استفاده از دوچرخه را در جامعه گسترش دهند.
وی با اشاره به ضرورت حفظ سلامتی افراد جامعه و مشکلات ناشی از آلودگی هوا بیان کرد: استفاده از دوچرخه علاوه بر کاهش آلودگی هوا در کاهش بیماری ها و افزایش سلامتی در افراد نیز تاثیر به سزایی دارد.
در این آئین مردم شهرستان اراک به همراه مدیرکل میراث فرهنگی استان، رییس و اعضای شورای شهر اراک، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک، مدیر عامل خانه سازمان های مردم نهاد استان، اعضای سمن های زیست محیطی استان مرکزی مسیر میدان دارایی تا پارک ملت این شهر را رکاب زدند.
سه شنبه های از آذرماه سال 94 توسط محمد بختیاری مبتکر اراکی به صورت رسمی آغاز شد و در راستای نهادینه کردن فرهنگ یک روز بدون خودرو در کشور برگزار می شود.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده:مژگان حیدری*
کد N1569774

وبگردی