آفتاب
رئیس سازمان مدارس غیردولتی:

سازمان تعزیرات حق ورود به مدارس غیر دولتی را ندارد

سازمان تعزیرات حق ورود به مدارس غیر دولتی را ندارد

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، گفت: سازمان تعزیرات حکومتی حق ورود به مدارس غیر دولتی را بدون اجازه آموزش و پرورش ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مرضیه گرد در جلسه کارگروه بررسی و آسیب شناسی الگوی تعیین شهریه مدارس غیر دولتی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی حق ورود به مدارس غیر دولتی را بدون اجازه آموزش و پرورش ندارد، افزود: مرجع اصلی رسیدگی و نظارت بر امور مدارس غیردولتی فقط آموزش و پرورش است.

وی اظهارکرد: بهبود کیفیت آموزشی یکی از راهبردهای اصلی آموزش و پرورش است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد که برای افزایش این کیفیت اقدامات خوبی طی سه سال اخیر انجام شده است.

گرد با اشاره به تدوین و اجرای الگوی شهریه مدارس غیر دولتی در جهت بهبود کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی، افزود: مدارس غیر دولتی باید براساس الگوی معرفی شده، شهریه خود را تدوین کنند و مدارسی که به هر علتی نتوانند کیفیت آموزشی و پرورشی خود را افزایش دهند باید شیوه مدیریت خود اصلاح کنند تا بتوانند به کار خود ادامه دهند.

وی گفت: در بررسی های استانی شاهد بودیم که برخی از استان ها در عملکرد خود و نحوه جذب دانش آموزان و ارائه خدمات آموزشی بسیار موفق عمل کرده‌اند که باید الگوی دیگر مدارس قرار گیرد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تصریح کرد: مدارسی که نتوانند مطابق با الگوی شهریه تدوین شده و تایید شورای نظارت مرکزی، شهریه مازاد دریافت کنند، متخلف هستند و با آنها مطابق قانون برخورد می شود.  

کد N1569754

وبگردی