آفتاب

احیای 100 هزار هکتار از جنگل‌های آسیب‌دیده کشور در سال‌جاری

احیای 100 هزار هکتار از جنگل‌های آسیب‌دیده کشور در سال‌جاری

ایلنا: مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها از احیای 100 هزار هکتار جنگل‌های آسیب‌دیده کشور در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا هادربادی در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: مشارکت مردم بزرگ‌ترین عنصر صیانتی در دفاع از عرصه‌های ملی، طبیعی و جنگل‌ها است که می‌تواند نقطه امیدبخشی را در عرصه تحولات رقم بزند.

وی احیای جنگل‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی رادر راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل رویکرد واقعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری جلب توجه مردم و ارتقای مشارکت آنها در حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی شامل جنگل‌ها، مراتع و اراضی ملی است. در این زمینه، مهمترین اولویت کاهش آسیب‌ها و تنش‌های حوزه کشاورزی و دامپروری است.

هادربادی با اشاره به مقوله مهم آموزش و ترویج به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار منابع طبیعی اظهار کرد: آموزش و ترویج به عنوان موضوعی فرابخشی در دنیا مطرح است طوری‌که به جرات می‌توان گفت آموزش و ترویج پایه نگهدارنده مشارکت و عامل اصلی توسعه پایدار است.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور همچنین استان فارس را استان پیشتاز در احیای جنگل‌ها دانست و افزود: صندوق اعتباری برای کمک به گروه‌های مردمی برای مشارکت در احیای جنگل‌ها در استان فارس 15 میلیارد ریال اعتبار دارد که با استقبال مردم و سازمان های مردم نهاد افزایش سرمایه نیز خواهد داشت.

وی در پایان گفت: این صندوق با مشارکت 51 درصدی تشکل‌ها و 49 درصدی دولت راه‌اندازی شده که تسهیلات برای حفظ و احیای جنگل‌ها در اختیار تشکل‌ها قرار می دهد.

کد N1569742

وبگردی