آفتاب
معاون حجتی عنوان کرد؛

تامین کامل گندم مورد نیاز خبازی‌ها از تولید داخل

تامین کامل گندم مورد نیاز خبازی‌ها از تولید داخل

معاون وزیرجهاد با بیان اینکه گندم مورد نیاز خبازی‌ها از تولید داخل تامین شده و نیازی به واردات این محصول نیست، گفت: تولید نان به روش صنعتی، ضایعات این محصول را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی قنبری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: دولت خود را مصمم به ارتقای کیفیت نان می‌داند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران صنعتی سازی تولید نان کشور را از برنامه‌های دولت برای ارتقای کیفیت و کمیت و بهداشت و سلامت نان مصرفی مردم اعلام کرد و یادآور شد: تولید نان به روش صنعتی، یکی از راهکارهایی است که به کاهش ضایعات نان و ارتقای کیفیت، کمیت و بهداشت نان کمک خواهد کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پتانسیل‌ها و توانایی‌های بالای صنایع تولیدی وابسته به آرد و نان داخلی، در زمینه رقابت با تولیدکنندگان خارجی، این مهم را نشان دهنده‌ رشد و پیشرفت کشور در حوزه‌ی آرد و نان و صنایع وابسته به آن اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، همچنین بر حمایت از تولید کنندگان، سازندگان داخلی ماشین آلات و تجهیزات، دستگاه‌های تولید و نگهداری آرد و نان در راستای افزایش کمی و کیفی تولیداتشان و تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه تاکید کرد.

قنبری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: گندم مورد نیاز خبازی‌ها به صورت کامل تامین شده و هیچ نیازی به واردات این محصول نداریم، بلکه درصدد صادرات گندم ایرانی به کشورهای مختلف هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اجرای طرح نان صنعتی و دلیل عدم موفقیت کامل آن  را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه یکی از دلایل عدم موفقیت تولید نان صنعتی تمایل مردم برای مصرف نان سنتی است، افزود: نان سنتی هم می‌تواند جایگاه ویژه‌ای از نظر سلامت در سبد مصرفی خانوار داشته باشد اما  برای تقویت جایگاه نان صنعتی باید اعتبارات سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام شود.

قنبری ادامه داد: باید با تبلیغات بیشتر مزایای این محصول را برای مصرف‌کنندگان روشن‌تر کنیم ضمن اینکه درحال حاضر هفت درصد از نان مصرفی مردم  مربوط به نان‌های صنعتی است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد :با توجه به خرید ١١.٥ میلیون تنی گندم از کشاورزان، آرد مورد نیاز ٢٠ ماه نانوایی های کشور تامین است.

کد N1569699

وبگردی