آفتاب

فرود پرندگان مهاجر در تالاب های آستارا

فرود پرندگان مهاجر در تالاب های آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از فرود انواع پرندگان مهاجر مناطق سردسیری به تالاب های این شهرستان برای زمستان گذرانی خبر داد.

محمدرضا روشنی عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تالاب های استیل عباس آباد و آق شهرستان آستارا به لحاظ شرایط آب و هوایی میزبان انواع مرغابی سانان، خوتکای پرسفید، اردک سرسبز و پرندگان بومی منطقه نظیر باکلان و کشیم است و و ورود این پرندگان به تالاب های یادشده تا اواخر اسفندماه ادامه خواهد داشت.
وی از ممنوعیت شکار پرندگان به دلیل نگرانی از شیوع آنفولانزای فوق حاد در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: بر اساس اعلام رسمی سازمان حفاظت محیط زیست صدور پروانه شکار و صید هر گونه پرنده تا اطلاع ثانوی ممنوع است و این ممنوعیت، شامل کسانی که پروانه شکار را اخذ کرده اند نیز می شود.
تالاب استیل با 138 هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، مأمن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه پرندگان باکلان کوچک و اگرت است و از مهم ترین قطب های گردشگری و نخستین ایستگاه فرود پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است و در برخی سال ها تعداد پرندگان مهاجر فرود آمده در این تالاب به هفت هزار قطعه رسیده است.
تالاب آق نیز در پشت پناهگاه حیات وحش لوندویل، جزو مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده آستارا محسوب می شود و در آن 61 گونه پرنده زمستان گذران و مهاجر شناسایی شده است.
شهر ساحلی و مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان با داشتن تالاب ها، برکه ها، آبگیرها و شالیزارهای پرآب از زیستگاه های مناسب و مطلوب پرندگان مهاجر در فصل پاییز و زمستان محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7105 / 7124
کد N1569681

وبگردی