آفتاب
مدیر کل دفتر آموزش وزارت بهداشت:

اجرای طرح ملی ازدواج مناسب، سالم و پایدار در کشور

اجرای طرح ملی ازدواج مناسب، سالم و پایدار در کشور

مشهد- ایرنا- مدیر کل دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح ملی ازدواج مناسب، سالم و پایدار از اواخر آذر ماه در کشور اجرا می شود.

دکتر شهرام رفیعی پور روز سه شنبه در کارگاه آموزشی 'ازدواج سالم و نیاز سنجی سلامت جامعه' در مشهد افزود: این طرح به عنوان یک پویش ملی از سوی معاونت های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرا می شود.
وی بیان کرد: در اجرای این طرح کمیته اجرایی در هر استان تشکیل و روند اجرای مطلوب طرح بررسی و برنامه های آن تنظیم می گردد.
وی گفت: در اجرای طرح مزبور همچنین مباحث و کتابچه های آموزشی در زمینه ضرورت ازدواج با هدف تربیت سفیران سلامت دانشجویی به دانشجویان ارائه می گردد و آنان نیز این آموزش ها را به سایر جوانان در بخش های مختلف جامعه انتقال می دهند.
رفیعی پور افزود: محور کتابچه های آموزشی شامل ازدواج و تغذیه سالم، اعتیاد، مصرف دخانیات و عوارض ناشی از آن، ورزش، سلامت روانی، اچ.آی.وی، ایدز و بیماری های آمیزشی است.
وی اظهار کرد: علاوه براین آموزشها و دانستنی های ازدواج سالم نیز در قالب محتواهای آموزشی جداگانه به دانشجویان ارائه می گردد.
وی گفت: اطلاع رسانی و آموزش در این زمینه از پایان آذر ماه تا سال آینده ادامه دارد.
کارگاه آموزشی 'ازدواج سالم و نیاز سنجی سلامت جامعه' با حضور مدیران گروه و کارشناسان مسئول آموزش و ارتقای سلامت و کارشناسان سلامت نوجوانان، جوانان، مدارس و دانشگاه های سراسر کشور مدت 2 روز در مشهد ادامه دارد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1569553

وبگردی