آفتاب

رونمایی از 11 محصول فناور در چهارمحال و بختیاری

رونمایی از 11 محصول فناور در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد- ایرنا- همزمان با آغاز هفته پژوهش 11 محصول از دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان چهارمحال و بختیاری طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، انواع اجکتور و ونت سایلنسر، دستگاه کدورت سنج، دستگاه میکروگراف، شربت کلوگز مورد استفاده در انجام تست GTT، قرص مکیدنی ورباسکامین (تولید شده از عصاره گل دارویی ماهور)، دستگاه ضدعفونی آب مزارع پرورش ماهی با استفاده از اشعه UV، اندنانو کامپوزیتی، سیستم مدیریت نمایش، استخراج مواد موثر کلوس ( گیاه دارویی) و شناسایی آفت کنه خاکزی محصولات رونمایی شده در این آیین بود.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در این آیین با اشاره به فعالیت 130 شرکت و هسته فناور و 11 شرکت دانش بنیان در استان تصریح کرد: دانش فنی تولید شده توسط شرکت های مستقر در پارک 220 مورد است که تاکنون 70 مورد آن تجاری سازی شده است.
پیرعلی، گردش مالی شرکت های فناور استان را 730 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان استان 450 هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته است.
رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری همچنین از ثبت 68 اختراع در مراکز رشد و فناوری این استان خبر داد و گفت: پارک علم و فناوری بستر مناسبی برای تبدیل ایده به ثروت فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری هم اکنون در انجمن پارک های علم و فناوری آسیا
(ASPA) و اتحادیه جهانی پارک های علم و فناوری (IASP) عضویت دارد.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشاردهنده: جهانبخش صفری دهکردی
7363/6021
کد N1569526

وبگردی