آفتاب

برای «لاک قرمز» جنگیدیم / رایزنی برای حضور دختران دبیرستانی

برای «لاک قرمز» جنگیدیم / رایزنی برای حضور دختران دبیرستانی

تهیه‌کننده فیلم «لاک قرمز» با اشاره به شرایط اکران و قول‌ها و وعده‌هایی که داده شده است، تاکید کرد که ما برای گرفتن سالن و سرگروه سینمایی برای این فیلم جنگیدیم.

همزمان با اکران «لاک قرمز» در سینماها، تهیه‌کننده و کارگردان این فیلم با حضور در ایسنا به گفت‌وگو و بررسی این فیلم اجتماعی پرداختند؛ سیدجمال سیدحاتمی (کارگردان) در سخنانی گفت: می‌خواهیم بگویم که در «لاک قرمز» بچه‌هایتان را جدی بگیرید و به بچه‌ها هم بگوییم که به زندگی خودشان امیدوار باشند؛ یک نوجوان ممکن است در شرایطی به سختی قهرمان این فیلم قرار بگیرد اما باید به بچه‌هایمان اعتماد کنیم و به آنها اعتماد به نفس بدهیم چون می‌توان همچنان به آنها امیدوار بود.

کامران مجیدی (تهیه‌کننده فیلم) هم درخصوص وضعیت اکران «لاک قرمز» در کنار فیلمی که اخیراً با تبلیغات بسیار و سالن‌های متعدد اکران شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به سالن‌های محدودی که در اختیار فیلم است و وجود فیلمی که به آن اشاره شد، فکر می‌کردیم اتفاق بدی در اکران برای ما خواهد افتاد اما از بازخوردهایی که در سه، چهار روز اکران این فیلم دریافت کرده‌ایم، راضی هستیم.

برای گرفتن سرگروه و سالن‌های سینما جنگیدیم

او با گلایه از کمبود سالن‌های این فیلم افزود: این را هم بگویم که به گوش مسئولان برسد؛ دوستان در ارشاد و فارابی و جاهای دیگر که «لاک قرمز» را دیدند از آن خوشان آمد و حتی صداوسیما تعداد زیادی تیزر حمایتی به فیلم ما اختصاص داد؛ با وجود این ما برای گرفتن سرگروه و سالن‌های سینما جنگیدیم و با وجود قول‌های مساعدی که دوستان به ما دادند الان تنها حدود ۱۰ سالن در اختیار داریم. وقتی خدمت دوستان حوزه‌ی هنری رفتم، گفتند فیلم را دوست دارند و حتماً  از آن حمایت می‌کنند اما همچنان این فیلم در سینما «آزادی» که متعلق به حوزه است و به نوعی ویترین سینماهای تهران است، نمایش داده نشده است.

در ادامه سیدجمال سیدحاتمی درباره‌ی اینکه مخاطبان اصلی «لاک قرمز» چه کسانی هستند، گفت: کاراکتر اصلی ما در فیلم یک دختر نوجوان است؛ الان در دوره‌ای هستیم که با دیدن دخترانی در این سن‌وسال می‌گوییم اینها مگر می‌توانند یک زندگی را اداره کنند!؟ اینها بچه‌اند! اما من برعکس در این فیلم می‌خواهم بگویم اگر شرایط پیش بیاید، از نوجوانان دختر و پسر، یک مادر و پدر ساخته می‌شود؛ ما نباید احساس کنیم بچه‌های ما چیزی نمی‌فهمند و هنوز «بچه» ‌هستند. همین‌ها به وقتش اعتماد به نفس پیدا می‌کنند و از خانواده دفاع می‌کنند و مادرانگی و پدرانگی سراغشان می‌آید و یک خانواده را نجات می‌دهند.

این کارگردان ادامه داد: در این فیلم می‌خواهیم بگوییم که بچه‌هایتان را جدی بگیرید و به بچه‌ها هم بگوییم که به زندگی خودشان امیدوار باشند؛ یک نوجوان ممکن است در شرایطی به سختی قهرمان این فیلم قرار بگیرد. فکر می‌کنم باید به بچه‌هایمان اعتماد کنیم و به آنها اعتماد به نفس بدهیم؛ یعنی می‌شود همچنان به این بچه‌ها امیدوار بود.

کامران مجیدی هم درباره‌ی مخاطبان فیلم «لاک قرمز» خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم مخاطب فیلم می‌تواند مخاطب عام باشد و برای همه‌ی گروه‌های سنی هم فیلم مناسبی است. البته ما تلاش می‌کنیم با آموزش و پرورش رایزنی کنیم و آنها را مجاب کنیم که دختران دبیرستانی برای دیدن این فیلم بیایند. البته ورود به این روند و مجاب کردن کمی زمان‌بر است ولی ما حاضریم بلیت نیم‌بها در اختیارشان بگذاریم که حداقل مدارس به این کار ترغیب شوند. این کار یک بروکراسی اداری هم دارد اما تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد، از مسئولان هم دعوت کردیم به تماشای این فیلم بنشینند چون فیلم مناسب حال دختران نوجوان است.  

«لاک قرمز» با فیلمنامه‌ای اجتماعی به قلم امیر عبدی روایتگر زندگی یک خانواده است و علاوه بر پردیس احمدیه و پانته آپناهی‌ها، مسعود کرامتی ، بهنام تشکر و رسول نقوی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کد N1569525

وبگردی