آفتاب

هشدارهواشناسی مازندران :صیادان به دریا نروند

هشدارهواشناسی مازندران :صیادان به دریا نروند

ساری – ایرنا – هواشناسی مازندران امروز سه شنبه با انتشار اخطاریه ای در خصوص وزش باد شدید ، کاهش دما ، بارش باران و طوفانی شدن دریا هشدار داد و از صیادان و دریانوردان خواست که از صبح پنجشنبه به دریا نروند .

بیش از 4هزار صیاد مازندرانی تورهای خود را از اواسط مهرماه در دریای خزر پهن کردند و عمده ماهیگیری در این دریا در نیمه دوم سال صورت می گیرد.
دراین اخطاریه آمده است که براساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی از صبح روز 18 آذر در سواحل و فراساحل مازندران این شرایط جوی مستقر می شود و بیشترین سرعت وزش باد در مناطق ساحلی 18 و فراساحل 22 متر بر ثانیه و جهت غالب آن شمال غربی پیش بینی می شود.
همچنین بیشترین ارتفاع موج در مناطق فرا‏ساحل تا 4.5 و در مناطق نزدیک ساحل تا 3.5 متر برآورد می‌شود.
مازندران 338 کیلومتر ساحل دریای خزر را در اختیار دارد .
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران به خبرنگارایرنا گفت : از امروز سه شنبه بارش باران به همراه وزش باد نسبتا شدید در استان آغاز و تا بامداد فردا ادامه خواهد داشت .
اصغر بسطامی ادامه داد : کاهش ابرناکی هوا و صاف شدن تدریجی آسمان پدیده غالب برای صبح روز چهارشنبه است که این شرایط جوی تا شب نیز ادامه دارد .
وی افزود: از صبح روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی دیگر به مازندران ، مجددا ابرناکی آسمان به همراه کاهش دما ، وزش باد شدید ، بارش باران و در ارتفاعات برف را شاهد خواهیم بود .
به گفته بسطامی پیش بینی می شود این شرایط جوی تا روز جمعه ادامه یابد و از بعدازظهر جمعه شرایط جوی آسمان صاف می شود .
وی همچنین گفت که دمای هوای مازندران از دیروز و امروز بین 10 تا 15 درجه سانتی گراد در مقایسه روز نخست هفته کاهش یافت .
رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی هواشناسی مازندران افزود : روند کاهش دما طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته ادامه خواهد داشت .
دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین زمان به 13 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد ولی در ساعات شب و سردترین زمان به 10 درجه خواهد رسید .
خبرنگار:فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشار دهنده:سیدمحسن حسن نیا
2096/1899
کد N1569483

وبگردی