آفتاب
معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت

در پی ارتباط میان واحدهای صنعتی و مراکز پژوهشی کشور هستیم

در پی ارتباط میان واحدهای صنعتی و مراکز پژوهشی کشور هستیم

تهران– ایرنا– معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از اهداف این معاونت را نهادینه کردن ارتباط حوزه صنعت و دانشگاه و مراکز پژوهشی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، رمضانعلی صادق زاده روز سه شنبه در نشست خبری درباره جشنواره دستاوردهای حوزه صنعت، معدن و تجارت که 22 آذرماه در سالن 8 و 9 نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، افزود: رویکرد ما در برگزاری این جشنواره همزمان با هفته پژوهش تلاش در جهت ارتباط واحدهای صنعتی و مراکز پژوهشی کشور است، به طوری که واحدهای صنعتی نیازهای فناورانه خود و مراکز پژوهشی نیز توانمندی های خود را عرضه کنند.
وی با اشاره به این که در این جشنواره نمایشگاهی از برگزیدگان برتر حوزه های مختلف صنعت و پژوهش با اهدای جوایزی تقدیر می شود، گفت: این شامل طرح های پژوهشی، سازمان ها و شرکت های شهرک های صنعتی، واحدهای تحقیق و توسعه و مراکز پژوهشی در حوزه صنعت، شرکت های فنی و مهندسی و همچنین محصولات تولیدی از سوی شرکت های دانش بنیان صنعتی و پیشرفته برتر است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین اظهار کرد: در این نمایشگاه همچنین پیش بینی شده است که یکی از پروژه های مرتبط با اقتصاد مقاومتی تحت عنوان سامانه محصولات دانش بنیان با حضور وزیر صنعت رونمایی شود.
وی افزود: در این سامانه در واقع محصولاتی که از طریق تحقیق و توسعه از سوی سازمان ها و واحدهای صنعتی زیرمجموعه وزارت صنعت، نیرو، نفت و سایر سازمان ها و نهادها تولید و وارد بازار شده باشد، ارائه خواهد شد که به نوعی یک بازاریابی بین المللی برای تولیدات این شرکت ها را به دنبال خواهد داشت.
صادق زاده با اشاره به این که در حال حاضر دانشجویان دو واحد کارآموزی شامل 200 تا 300 واحد را بدون هیچ گونه انگیزه ای گذرانده و یک نمره نیز به آنها تعلق می گیرد، گفت: در این راستا در هفته پژوهش یک تفاهمنامه بین معاونت پژوهش و فناوری وزارت صنعت، رئیس شرکت شهرک های صنعتی و همچنین معاون پژوهشی وزارت علوم در ارتباط با ایجاد هرچه بیشتر انگیزه بین دانشجویان کارآموز و اساتید به امضاء خواهد رسید.
گفتنی است هفته پژوهش امسال از 22 تا 27 آذر ماه برگزار می‌شود و برای هر روز عناوینی از سوی وزارت علوم اعلام شده است.
بر این اساس روز 22 آذر ماه به نام روز پژوهش، فناوری و مدرسه و روز 23 آذر ماه، روز پژوهش، فناوری و صنعت نامگذاری شده است.
روز 24 آذر ماه ، روز پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین، روز 25 آذر، روز پژوهش، فناوری و حامیان پژوهشی، روز 26 آذر ماه، روز پژوهش، فناوری و اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی و روز 27 آذر ماه نیز روز پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه خواهد بود.
علمی ** 1836 **
خبرنگار: یوسف درویشی*انتشار: زهره محتشمی پور
کد N1569417

وبگردی