آفتاب

توسعه آموزش‌های مهارتی، اشتغالزایی و تولید در کشور را تقویت می‌کند

توسعه آموزش‌های مهارتی، اشتغالزایی و تولید در کشور را تقویت می‌کند

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تلاش این وزارتخانه به منظور اشتغالزایی از طریق آموزش‌های مهارتی، گفت: توسعه این آموزش‌ها، باعث تقویت اشتغالزایی و تولید در کشور می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیدمصطفی آذرکیش روز سه شنبه در جمع مدیران هنرستان های کاردانش استان سمنان، با اشاره به اینکه امروز برای حل مشکلات اقتصادی کشور و توسعه اشتغال، باید به سمت توسعه رشته‌های هنرستانی در آموزش و پرورش رفت گفت: توسعه آموزش‌های مهارتی سبب کاهش نرخ بیکاری شده و تولید ملی را تقویت خواهد کرد و کاردانش نیز همین هدف را دنبال می کند.
وی از پوشش 100 درصدی هنرستان‌های کاردانش در مناطق آموزشی کشور خبر داد و اضافه کرد: امروز تنوع رشته ها و تعدد آن در شاخه کاردانش انعطاف را در این شاخه تحصیلی برای حضور بیشتر دانش آموزان در رشته‌های متعدد این شاخه بیشتر کرده است.
وی با اشاره به اینکه متناسب سازی رشته‌‌های کاردانش با نیاز بازار کار در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد، گفت: این تنوع و تعدد پاسخگوی نیازهای بومی، منطقه ای و ملی است.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز پوشش کامل هنرستان‌های کاردانش در تمام مناطق آموزشی کشور محقق شده است، گفت: امروز در همه مناطق آموزشی کشور حداقل یک هنرستان فنی و حرفه ای دایر شده است.
آذرکیش، با اشاره به اینکه امسال 150 هزار نفر از دانش آموزان پایه دهمی کشور در هنرستان های کاردانش تحصیل می‌کنند، گفت: برای مهر 95 تعداد 153 رشته در چهار بخش خدمات، صنعت، کشاورزی و معدن، برای شاخه کاردانش تعریف شده است.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه آموزش های مهارتی در مسیر تحقق اسناد بالادستی از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و بند 76 برنامه ششم توسعه کشور بر توسعه آموزش‌های مهارتی در نظام آموزشی کشور نیز تاکید ویژه دارد.
آذرکیش خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در شاخه کاردانش به دنبال متناسب سازی آموزش های مهارتی با توجه به نیاز بازار کار است.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اولویت وزارت آموزش و پرورش در تحقق این هدف، استفاده از همه دستگاه‌های اجرایی متولی مهارت در ایجاد و توسعه رشته‌های جدید است، گفت: بر همین اساس، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان‌های فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز بسیاری از وزارتخانه‌ها در این راستا با وزارت آموزش و پرورش همکاری می‌کنند.
در استان سمنان 120 هزار دانش آموز تحصیل می کنند.
6103/6026
خبرنگار: مصطفی دهقان ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
کد N1569252

وبگردی