آفتاب
معاون اجتماعی نیروی انتظامی:

تعداد مراکز مشاوره کلانتریهای کشور تا پایان سال افزایش می یابد

تعداد مراکز مشاوره کلانتریهای کشور تا پایان سال افزایش می یابد

خرم آباد - ایرنا - معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به وجود 640 مرکز مشاوره در کلانتری های کشور گفت: تا پایان امسال این تعداد به بیش از یکهزار مرکز مشاوره افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، سردار سعید منتظرالمهدی روز سه شنبه در بیست و دومین همایش یکروزه فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه های استان لرستان که در ستاد فرماندهی استان برگزار شد، با بیان این که با ایجاد دوایر مشاوره در کلانتری ها اتفاقات مهمی در جامعه رقم خورده ادامه داد: بیش از 70درصد پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره ، منجر به صلح شده است.
وی با بیان این که افزایش جرم با کاهش سرمایه های اجتماعی، اعتماد مردمی و منزلت اجتماعی در جامعه ارتباط دارد اظهار کرد: باید از ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی در جهت ایجاد امنیت و آرامش در جامعه استفاده کرد.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به این که امنیت اجتماعی بر پایه هنجارها در جامعه بوده و با ارزش های اجتماعی رابطه دارد، افزود: رعایت هنجارهای اجتماعی پایه اصلی زندگی مسالمت آمیز در هر جامعه می باشد.
سردار منتظرالمهدی ادامه داد: ابزار پلیس در جلوگیری از وقوع جرم و در مقابل هنجارشکنان قاطع بوده و موجب احساس امنیت لازمه هر جامعه می باشد.
وی گفت: عدم ایجاد گفتمان در بین اعضای خانواده مشکلاتی را برای فرزندان در سطح جامعه بوجود آورده است.
3210/6060
خبرنگار: محمد یاراحمدی**انتشاردهنده:محمد علیدوستی
کد N1569180

وبگردی