آفتاب

چگونه قفل گوشی های اندروید را باز کنیم؟

چگونه قفل گوشی های اندروید را باز کنیم؟

اگر صاحب گوشی اندرویدی هستید و قفل الگوی آن را فراموش کرده اید نگران نباشید. شما با خواندن این مطلب با راه حل هایی آشنا می شوید که می توانند مشکل شما را به آسانی حل کنند.

در دنیای امروز با پیشرفت و تکنولوژی که در ارتباطات وجود دارد هر کاربری با دنیایی از رمزها و کلمات عبور روبرو می شود. از رمز عابر بانک گرفته تا رمز ایمیل و جیمیل و کلمه عبور سیستم های کامپیوتری و گوشی. این رمز ها امنیت ما را تامین می کنند اما در مواقعی ممکن است رمز عبور خود را فراموش کنیم. در این مواقع راهکار چیست؟ یکی از این موارد فراموش کردن قفل الگوی گوشی است که شاید برای شما هم پیش آمده باشد.

برای حل این مشکل راه حل هایی وجود دارد که می توانید از طریق آن به اطلاعات گوشی خود  باز هم دسترسی داشته باشید.

مراحل باز کردن قفل اندروید :

۱-اول از همه گوشی خود را خاموش کنید. برای این که مطمئن شوید گوشی اندرویدیتان کاملا خاموش شده است بهتر است باتری آن را درآورده و بعد از ۲۰ ثانیه دوباره باتری را در داخل گوشی قرار دهید.

۲- در این مرحله کلید پاور  را نگه دارید و سپس کلید کاهش ولوم گوشی را بزنید. (دکمه ولوم کم + دکمه قفل(یا دکمه خاموش کردن)+ دکمه home را نگه داری) اگر این کار را درست انجام بدهید  باید محیط H-Boot برای شما نمایش داده شود.

کلید پاور= با فشار دادن این کلید، گزینه مورد نظری که به صورت رنگی نسبت به گزینه های دیگر مشخص شده است انتخاب می شود.

کلید های ولوم= می توانید با فشار دادن ولوم زیاد، به سمت بالا و همین طور با فشار دادن ولوم کم به سمت پائین بروید.

۳- با استفاده از کاربردهای بیان شده از دو کلید ولوم و پاور، گزینه Recovery را انتخاب کنید.

۴- در هر زمان علامت مثلث زرد رنگ با پس زمینه لوگوی اندروید ظاهر شد،  دکمه افزایشی ولوم را نگه دارید و کلید پاور را بزنید.

۵- در صفحه جدیدی که برای شما ظاهر می شود، گزینه wipe reset factory را انتخاب کنید.

۶- بعد از انتخاب tracball، برای شما پیغامی مبنی بر موافقت برای انجام عملیات می آید که باید گزینه ‘yes’ را انتخاب کنید.

لازم به ذکر است این روش یک مشکلی دارد و آن هم پاک شدن همه پیام ها، ایمیل ها و مخاطبان است.

نکته:باید بگوییم که این کار را زمانی انجام دهید که دیگر هیچ راه حلی برای شما وجود ندارد. چون این عملیات تمامی تنظیمات و بعضی اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی را حذف می کند.

روش دوم  برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی بدون از دست دادن اطلاعات:

اگر ۵ بار پشت سر هم الگوی انتخابی را برای باز کردن قفل اشتباه وارد کنید پیغامی بر روی گوشی نمایش داده می شود که باید پس از گذشت ۳۰ ثانیه مجددا اقدام به گشودن قفل گوشی کنید.



با تایید این پیغام گزینه ای به نام Forgot pattern در بخش زیرین الگو اضافه می شود که وقتی آن را انتخاب کردید صفحه ای برایتان باز می شود که در صورت داشتن یک اکانت گوگل و با لاگین به اکانت خود می توانید یک الگوی جدید برای گوشی تعریف کرده و یا از آن صرف نظر کنید.

در هر دو حالت می توانید قفل گوشی را باز کنید و الگوی جدیدی را برای آن تعریف کنید. البته قبلا باید گوشی اندرویدی خود را به حساب گوگل متصل کرده باشید.
کد N1569076

وبگردی