آفتاب

خرید خدمات پزشکی جایگزین توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی می شود

خرید خدمات پزشکی جایگزین توسعه مراکز درمانی تامین اجتماعی می شود

اهواز - ایرنا - رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی کشور گفت:بر اساس راهبرد جدید این سازمان ، خرید خدمات پزشکی جایگزین توسعه و ساخت و ساز مراکز درمانی تامین اجتماعی می شود.

به گزارش ایرنا عباس کبریایی زاده شامگاه دوشنبه در آئین بهره برداری از بخش زنان بیمارستان امیر المومنین(ع) اهواز افزود: با توجه به اینکه هزینه های مراکز درمانی تامین اجتماعی بالا است ، توسعه اینگونه مراکز صرفه اقتصادی ندارد و ناگزیر در سال های آینده باید به سمت خرید خدمات پزشکی رفت.
وی با بیان اینکه نگاه سازمان تامین اجتماعی در سال های اخیر ساخت مراکز درمانی در مناطق محروم و کمتر برخوردار همچون خوزستان بوده گفت:تلاش می کنیم بیمارستان های تامین اجتماعی آبادان و دزفول در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.
کبریایی افزود: همه ما به خوزستان احساس دین می کنیم از این رو تلاش خواهیم کرد با توجه به محرومیت ها و عقب ماندگی های خوزستان و تعداد بالای افراد زیرپوشش تامین اجتماعی نیازهای این استان را تامین کنیم و اقدام هایی را برای ماندگاری نیروهای متخصص و افزایش انگیزه های کارکنان سازمان در خوزستان انجام دهیم.
رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به اینکه با برنامه ریزی انجام شده میزان دسترسی خانوارهای زیرپوشش تامین اجتماعی به مراکز درمانی تسهیل خواهد شد گفت: با عقد قرارداد با مراکزدرمانی و پزشکان متخصص زمینه را برای خدمات رسانی در مناطقی که مراکز درمانی نداریم فراهم کرده و نظارت بر طرف های قرارداد را انجام خواهیم داد.

* برخی الزامات و طراحی علمی در ساخت بیمارستان های تامین اجتماعی رعایت نشده است
رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: رعایت نشدن برخی الزامات و نادرست بودن طراحی در بیمارستان های تامین اجتماعی مشکلاتی ایجاد کرده است.
کبریایی زاده افزود: به عنوان مثال طراحی نادرست بیمارستان در دست ساخت تامین اجتماعی آبادان در آینده مشکل ساز خواهد شد و به طور حتم پیش از افتتاح این بیمارستان ، باید تغییراتی در آن صورت گیرد تا استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی محقق شود.
وی با بیان اینکه طراحی نادرست در ساخت بیمارستان های تامین اجتماعی خسارات و زیان های زیادی متوجه این سازمان کرده اظهارکرد: در بسیاری موارد، ساخت و سازها منطبق با نیازها و فناوری روز نبوده است.
به گزارش ایرنا در آئین بهره برداری از بخش بازسازی شده زنان بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان اعلام شد برای بازسازی و استاندارد سازی بخش زنان این بیمارستان 6 میلیارد ریال هزینه شده است.
علی ولی منش رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) گفت:بخش زنان با زیربنای 850 مترمربع و 32 تخت بستری به طور کامل نوسازی شده است.
وی افزود: در 2 سال اخیر 96تخت بستری این بیمارستان با اعتباری بالغ بر 20میلیارد ریال بازسازی و استاندارد سازی شده ضمن آنکه 96 تخت بستری دیگر و اورژانس بیمارستان در شرف بازسازی قرار می گیرد.
بیمارستان تامین اجتماعی امیر المومنین اهواز با 206تخت بستری به عنوان بزرگترین مرکز درمان بستر خوزستان در سال 1375 به بهره برداری رسید.
6065 / 6037
خبرنگار: محمدرضا بنوره ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
کد N1569043

وبگردی