آفتاب
با حضور رئیس سازمان امور دانشجویان؛

نشست هیات رئیسه فدراسیون ورزش های دانشگاهی برگزار شد

نشست هیات رئیسه فدراسیون ورزش های دانشگاهی برگزار شد

نشست هیات رئیسه فدراسیون ورزشهای دانشگاهی با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی، نشست هیات رئیسه این فدراسیون عصر روز دوشنبه و در آستانه روز دانشجو با حضور اعضا و معاون وزیر علوم و رئیس سازمان دانشجویان کشور برگزار شد. در ابتدای این نشست محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی ضمن ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های صورت گرفته و موفقیتهای به دست در رویدادهای بین المللی گفت:  این امر امکان پذیر نبود مگر با حمایت کلیه بخشهای آموزش عالی. در حال حاضر هم  برنامه ریزی ها را برای شروع اردوها و مسابقات انتخابی تیم ها به منظور حضور در رقابتهای یونیورسیاد سال ۲۰۱۷ آغاز کرده است.

در ادامه مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: موفقیت در عرصه ورزش دانشجویی کار بیشتری می طلبد هم خودمان باید کار کنیم هم کسانی که از این حوزه مسئولیت در ورزش می گیرند. باید تلاش کنیم تا ارتباطات حوزه وزارت ورزش و ورزش دانشجویی را بیشتر کنیم.

صدیقی خاطرنشان کرد: ورزش همگانی از گام های اولیه ما در حوزه ورزش دانشگاهی است است. دانشجویان با این آسیب های اجتماعی و مشغله هایی که دارند یکی از روش های مناسب پر کردن اوقات فراغت شان ورزش همگانی است. باید امکانات وسیعی در اختیار آنها قرار گیرد. امکانات در خوابگاه ها و دانشگاه ها باید بیشتر شود. کمبود منابع و امکانات همیشه از عوامل محدود کننده بوده و هست. حضور خیرین هم مناسب است که باید زمینه حضور آنها فراهم شود. مطئمنا جوانانی که سالم بمانند آنهم تحصیلکرده ها آینده سالمی را برای کشور می سازند.

رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: دنبال این هستیم تا در برنامه ششم سطح سرانه وزرشی را افزایش دهیم و باید به افزایش فضای ویژه دختران دانشجو اهمیت ویژه ای داده شود. 

وی با بیان اینکه ما در بخش حرفه ای و قهرمانی هم توقع و انتظاراتمان با توجه به نتایج کسب شده بیشتر شده است، گفت:  انتظار داریم با تدابیر آقای دهخدا در یونیورسیاد سال آینده بتوانیم شاهد حضور پر شور و نتایج درخشان ورزشکاران باشیم و با توجه به وضعیت زمانی محدودیت  که داریم مدیریت جدی داشته باشیم. باید حمایت ویژه ای از این فدرسیون شود چون که نماینده همه بخش های آموزش عالی است چرا که در هر کجا که  دانشجویان ما وارد شوند مبلغان خوبی برای کشور خواهند بود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه به حضور تیم های دانشگاهی در رقابتهای بین المللی اشاره کرد و گفت: موفقیتهای تیم های دانشگاهی ما در عرصه بین المللی در این دو ساله بیشتر شده است و نقطه اوج آن در یونیورسیاد سال گذشته بود که در سطح کل دنیا نهم شدیم. تلاش ما این است که سال آینده هم این افتخارات تکرار شود. ضمن اینکه در رقابتهای جهانی در سال جاری هم موفقیت های فوق العاده خوبی داشتیم که نشان از برنامه ریزی هایی  است که فدراسیون ملی ورزشهای دانشگاهی دنبال کرده است.

صدیقی در خصوص تقدیر این سازمان از سارا خادم الشریعه هم افزود: در این خصوص ما توفیق داشتیم در خدمت این بانوی پر افتخار شطرنج ایران باشیم و از کار اخلاقی ایشان تقدیر کنیم. در حالی که امکان پیروزی های ظاهری وجود دارد انجام یک رفتار اخلاقی پیروزی های برتری را برای انسان رقم می زند، تقدیر ما به واسطه این مسئله بوده است امید است این تیپ رفتارها که با جامعه ما اخلاق ما، مکتب ما سنخیت بالایی دارد در جامعه بیشتر شود.

وی در پایان پیرامون درخواست ادامه تحصیل سارا خادم الشریعه نیز گفت: ما تلاش می کنیم تا زمینه امکان ادامه تحصیل این قهرمان از طریق قانون ادامه تحصیل قهرمانان فراهم شود. همینطور بتوانیم در ورزش دانشگاهی هم از خادم الشریعه بهره برده و در این عرصه هم شاهد افتخار آفرینی وی باشیم.

کد N1568981

وبگردی