آفتاب

طرح متفاوت هواپیمای آینده ایرباس / ویژگی‌های جذاب و رفاهی

طرح متفاوت هواپیمای آینده ایرباس / ویژگی‌های جذاب و رفاهی

شرکت ایرباس امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ یک هواپیمای جت همانند اسکلت یک پرنده با بدنه شفاف را تولید کند که دارای صندلی‌های قابل تغییر، آب گرم درمانی و سرگرمی‌های مجازی است.

العالم نوشت: این هواپیمای مفهومی که شرکت امیدوار است شبیه مدل واقعی ایرباس ۲۰۵۰ باشد، تقلید از سیستم‌های زیستی را به عنوان اصل طراحی اشکال و لوازم آن در نظر گرفته است. قابل توجه ترین جنبه این رویکرد در رابطه با بدنه هواپیما است که به جای این که با یک فلز غیرشفاف و تیره پوشانده شود از شبکه‌ای از مواد ساختاری تشکیل شده که شبیه یک اسکلت است. در واقع، این دقیقاً همان چیزی است که پرواز را در شما تداعی می‌کند زیرا از ساختار اسکلت پرنده‌ها الهام گرفته است.

چارلز چمپیون مهندس ارشد ایرباس در معرفی هواپیماهای آینده این شرکت می‌گوید: استخوانبندی هم سبک و هم قوی است زیرا ساختار متخلخل داخلی آن فقط در قسمت هایی که لازم است تنش را تحمل می کند و بقیه فضاها را خالی می گذارد. با فضای بین به اصطلاح استخوان‌های سازه‌های زیستی این هواپیما به پنجره‌های پانوراما تبدیل می‌شود که سراسر بدنه را پوشش می‌دهند. ما می‌توانیم اهرام مصر یا برج ایفل را از طریق کف شیشه‌ای این هواپیما تماشا کنیم.



ایرباس قصد دارد تا برای سیستم الکتریکی داخل کابین یک شبکه هوشمند شبیه مغز در بین دیواره هواپیما تعبیه کند که مسئول شرایط هوای داخلی و نیازهای مسافران است.

هواپیمای مفهومی ایرباس یکی از اندک نمونه هایی است (حداقل در حال حاضر) که عبارت تولید ارگانیک در آن به غذا اشاره نمی‌کند بلکه به صندلی‌ها اشاره دارد. صندلی‌های این هواپیما به طور بالقوه از مواد زیستی پایه گیاهی تشکیل شده که پیشرفته‌تر از فوم حافظه بوده و مواد هوشمندی هستند که وضعیت بهینه بدن را به خود می‌گیرند و در حافظه خود حفظ می‌کنند.

البته تمام جنبه‌های راحتی و سلامت فیزیکی که اخیراً فقدان آن در هواپیماها باعث اجتناب مسافران از پرواز شده، در این تجربه پرواز وجود دارد که شامل قسمت‌های تعامل است که مسافران می‌توانند در آنجا گفتگو، بازی و ورزش کرده و از ماساژ و رایحه درمانی بهره مند شوند. این موارد رفاهی کافی است تا باعث شود احساس تحت فشار بودن در یک قوطی پرنده در ارتفاع شش مایل بالاتر از سطح زمین را فراموش کنید.
کد N1568964

وبگردی