آفتاب
کوتاه

نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان آغاز به‌کار کرد

نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان آغاز به‌کار کرد

نوزدهمین نمایشگاه تخصصی- صادراتی فرش دستباف (ایران-اصفهان) با برند carpex 2016 در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان با حضور مسوولان ...

دنیای اقتصاد– اصفهان:نوزدهمین نمایشگاه تخصصی- صادراتی فرش دستباف (ایران-اصفهان) با برند carpex 2016 در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان با حضور مسوولان استانی و کشوری گشایش یافت. در نمایشگاه امسال 152 مشارکت‌کننده از استان‌های اصفهان، تهران، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، قم، کرمان، یزد، چهار محال و بختیاری، کردستان و گلستان حضور دارند. مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان در مراسم افتتاح این نمایشگاه، با اشاره به اینکه فرش دستباف، اعجاز رنگ و نقش است، اظهار کرد: فرش دستباف هنری است که از آن به‌عنوان پیچیده‌ترین و پرکاربردترین هنر صنایع‌دستی جهان یاد می‌شود.

 

رسول محققیان با بیان اینکه فرش ایرانی که همواره در زمره مرغوب‌ترین، اصیل‌ترین و خوش نقش و رنگ‌ترین فرش‌های جهان قرار داشته است، در فرآیندی سخت اما لذت بخش و با نیروی عشق و جان مایه هنرمند، تولید و خلق می‌شود و راه بازارهای داخلی و خارجی را در پیش می‌گیرد، افزود: اما در این مسیر، باز هم هنر و هنرمند رنج‌هایی را به جان خریده و بیم و امیدهایی را از سر می‌گذرانند تا جایگاه شایسته خود را به دست آورند.

باقر صیرفیان، رئیس اتحادیه فرش دستباف اصفهان نیز این مراسم اظهار کرد: امسال به‌عنوان سال اقتصاد مقاومتی هیچ صنفی همانند فرش زیر فشارهای اقتصادی نبود. وی با اشاره به اینکه بافندگان در زنجیره اول فرش قرار دارند، افزود: حدود 11 سالی است که بیمه بافندگان قالی اجرا و تاکید شد که آنها بعد از پرداخت 10 سال بیمه، بازنشسته می‌شوند، اما تاکنون کسی بازنشسته نشده است. رئیس اتحادیه فرش دستباف اصفهان با اشاره به اینکه بیمه قالیبافان سلیقه‌ای عمل می‌شود، گفت: افرادی که 10 سال بیمه پرداخت کرده بودند و اکنون بعد از پنج سال خواستار دریافت دفترچه بیمه هستند، باید حق بیمه 5 سال دیگر را پرداخت کنند.

کد N1568858

وبگردی