آفتاب
روی خط

تدوین نظام مالی اقتصاد دانش‌بنیان تا پایان ماه جاری

تدوین نظام مالی اقتصاد دانش‌بنیان تا پایان ماه جاری

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از تهیه و تدوین نظام مالی اقتصاد دانش‌بنیان تا پایان آذر ماه سال‌جاری از سوی ...

ایرنا:معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از تهیه و تدوین نظام مالی اقتصاد دانش‌بنیان تا پایان آذر ماه سال‌جاری از سوی معاونت علمی و تقدیم آن به هیات‌دولت خبر داد.

 

علیرضا دلیری با اشاره به اهمیت تدوین این نظام مالی اظهار کرد: از دو ماه پیش براساس بند 2مصوبه هیات‌وزیران مقرر شد تا نظام مالی اقتصاد دانش‌بنیان در کشور تهیه شودکه مسوولیت تهیه وتدوین این نظام مالی بر عهده معاونت علمی قرار گرفت. وی درباره جزئیات تعریف شده در نظام مالی اقتصاد دانش‌بنیان گفت: در این نظام مالی نگاه ما به بحث بازار پول، بانک‌ها، نظام پولی، بازار سرمایه و فراهم‌کردن ظرفیت‌های لازم برای بورس، بسترهای موردنیاز برای صدور ضمانت‌نامه‌های سهل برای شرکت‌های دانش‌بنیان و موضوع ضمانت‌نامه‌های اعتباری و پیش‌پرداخت است. دلیری افزود: در این نظام مالی نگاه ما به اجرایی شدن روش‌های تامین مالی جدید مانند روش Crowdfunding (تامین مالی جمعی) که از طریق بستر اینترنت برای پول‌های خرد و اجرای پروژه‌ها انجام می‌شود نیز بوده است تا این امر را برای نخستین‌بار در کشور اجرایی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی یادآور شد: راه‌اندازی و فعال کردن فین‌تک‌ها به‌عنوان یک نوع کسب و کار الکترونیکی در حوزه دانش‌بنیان، تعریف یک بیمه‌نامه خاص در این حوزه، راه‌اندازی فاینانس داخلی که تاکنون سابقه‌ای در کشور نداشته و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در حوزه دانش‌بنیان با فرآیند سهل‌تری نسبت به گذشته از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در تدوین نظام مالی اقتصاد دانش‌بنیان دیده شده است. وی با اشاره به اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر (vc)اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در تدوین این نظام مالی دیده شده، موضوع سرمایه‌گذاری خطرپذیر (vc)است که باید در حوزه دانش‌بنیان فعال شود و ما بتوانیم یک مدل خاص سرمایه‌گذاری خطرپذیر را تعریف کنیم تا سرمایه‌گذارها و صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش فناوری بحث سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در کشور اجرایی کنند.

کد N1568837

وبگردی