آفتاب
از گوشه و کنار

استفاده از پهپاد برای ارتقای کیفیت خدمات نقشه‌خوانی

استفاده از پهپاد برای ارتقای کیفیت خدمات نقشه‌خوانی

اگر چه امروزه خدمات نقشه گوگل به‌طور گسترده‌تر مورد استفاده کاربران قرار گرفته، اما اپل در رقابت با گوگل و برای ارتقای خدمات مشابه خود ...

اگر چه امروزه خدمات نقشه گوگل به‌طور گسترده‌تر مورد استفاده کاربران قرار گرفته، اما اپل در رقابت با گوگل و برای ارتقای خدمات مشابه خود پهپادها را به خدمت گرفته است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اوتوورلدنیوز، این شرکت با بهره‌گیری از تصاویر تهیه شده با استفاده از پهپادها قصد دارد دقت و جزئیات موجود در نقشه‌های دیجیتال خود را ارتقا بخشد تا کاربران بیشتری را به استفاده از خدمات مذکور ترغیب کند.

 

پهپادهای یاد شده بعد از به پرواز درآمدن، اطلاعات خیابان‌ها و بزرگراه‌های مهم را جمع‌آوری و به نقشه‌های اپل اضافه می‌کنند، البته برای این کار کسب مجوز از اداره هوانوردی فدرال آمریکا ضروری است. پهپادهای اپل علاوه‌بر عکاسی به تهیه ویدئو و جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی نیز می‌پردازند تا امکانات نقشه‌های اپل غنای بیشتری پیدا کند. اطلاعات مذکور هم روی رایانه‌های مک و هم برای کاربران iOS قابل استفاده خواهد بود. اپل برای افزایش جذابیت خدمات نقشه خود در مقایسه با گوگل، قابلیت‌هایی مانند مشاهده نمای داخلی برخی ساختمان‌ها و سازگاری با سیستم ناوبری و هدایت خودرو را به آن خواهد افزود. هنوز مشخص نیست این خدمات چه زمانی در دسترس عموم قرار می‌گیرد. اپل اولین بار در سال ۲۰۱۲ خدمات نقشه خود را راه‌اندازی کرد که به علت دقت پایین و هدایت غلط کاربران تا مدتی دستمایه شوخی و تمسخر کاربران قرار گرفت.

کد N1568832

وبگردی